LIDER BIZNESU 9/2020
50 odwiedzamy ciekawe miejsca nam zaspokoić potrzeby wymagających klientów indywidualnych, jak również firm zakładających ogrody, zajmujących się pielęgnacją zieleni czy wycinkami. Czy rośliny nadal są istotną częścią asortymentu oferowanego w Ogrodzie Marzeń? A.B.: Rośliny stanowią trzon naszej oferty, ale w obrębie tej grupy produktowej obserwujemy pewną zmienność. Kupujący oczekują szerokiego wyboru rabatowych roślin jednorocznych, takich jak bratki czy aksamitki. W tym aspekcie upodabniamy się do mieszkańców krajów Europy Zachodniej, gdzie rośliny ogrodowe nie zajmują takiej powierzchni jak stoły zalewowe z roślinami rabatowymi. Dlatego postanowiliśmy dedykować tym produktom całą nawę naszego obiektu. Uważam, że można by się pokusić nawet o więcej. Obecnie zauważamy też wzrost zapotrzebowania na wieloletnie rośliny kwitnące i renesans traw wysokich. Klienci kupują oczyma i myślę, że w ciągu najbliższych lat to się nie zmieni. Jakie znaczenie w prowadzeniu centrum ogrodniczego ma fachowe doradztwo? A.B.: Ogromne. Potrzeba informowania klientów, jak sadzić rośliny, jak je pielęgnować i chronić, jest nieustanna. Nasi odbiorcy nadal przychodzą do centrum ogrodniczego np. z przebarwionymi liśćmi i pytają o choroby roślin. Dlatego dbamy o to, aby kupujący mogli zasięgnąć rady u pracowników, którzy specjalizują się w pielęgnacji oraz ochronie roślin. Myślę, że doradztwo wciąż ma istotny wpływ na zadowolenie klientów. Pandemia koronawirusa sprawiła, że zachowania i preferencje konsumentów zaczęły się zmieniać.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz