Lider biznesu 9/2021

24 WYWIAD Na jakich działaniach koncentrujecie się Państwo obecnie i jakie inwestycje firma planuje zrealizować w najbliższej przyszłości? P.Ś.: Pierwszy i najważniejszy cel to zapewnienie towaru dla naszych klientów w obecnej trudnej sytuacji na światowych rynkach, którą krótko opisałem wcześniej. Właśnie jesteśmy na etapie zatowarowania na 2022 r. Klienci odwiedzają nasze wzorcownie, aby na miejscu obejrzeć i sprawdzić towar oraz złożyć zamówienia. W zbliżającym się roku planujemy oddanie do użytku kolejnej hali o powierzchni blisko 1000 m². W dalszych planach jest budowa następnych dwóch hal wysokiego składowania o łącznej powierzchni 7000 m². Firma Chomik sukcesywnie poszerza swoje portfolio asor- tymentowe. O jakie ciekawe nowości ostatnio się ono wzbogaciło? Jaka jest Państwa strategia na rozbudowę oferty? P.Ś.: Wprowadzamy nowe produkty marki własnej Gar - denLine w zakresie architektury ogrodowej. Wśród nich są nowoczesne meble ogrodowe, różnego rodzaju pro - dukty innowacyjne. Rozwijamy także dział Home&De - cor, a więc meble, stoły, krzesła i modne dodatki. Wyszukiwanie nowości też jest utrudnione z powodu ograniczeń w podróżach do Chin. Na szczęście radzimy sobie z tymi problemami dzięki temu, że mamy własne biuro w ChRL i przedstawicieli na miejscu. Jakie są Państwa prognozy dotyczące zbliżających się świąt Bożego Narodzenia? Czy to będzie dobry sezon? P.Ś.: Z naszej perspek - tywy sezon zapowiada się dobrze. Udało się nam zatowarować w 100% w produkty b o ż o n a r o d z e n i owe . Nasi klienci otrzymali zamówione towary. Sądząc po wynikach poprzedniego sezonu, spodziewamy się wysokiej sprzedaży, tym bardziej, że udało się nam zaoferować bardzo konku - rencyjne ceny, co w dzisiejszych okolicznościach jest naprawdę dużym wyzwaniem. Wiemy jednak,że wielu importerówmiało duże problemy i nie zatowarowało się na czas z powodu opóźnień po stronie producentów i w transporcie. Oczywiście niewia - domą pozostaje, w jakim stopniu na decyzje zakupowe klientów detalicznych wpłyną ogólne podwyżki cen energii, i w konsekwencji wszystkich innych produktów. Kolejna niewiadoma to rozwój sytuacji zwią - zanej z pandemią, choć doświadczenia ub.r. pokazują, że w sytuacji lockdownu sprzedaż szybko i sprawnie prze - nosiła się do Internetu. Zdecydowana większość towarów, około 85% wolumenu, jest już w na - szych magazynach lub w drodze

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz