Lider biznesu 9/2021
POMYŚLNE WIATRY Jak podają eksperci Persistence Market Research, ważnym filarem rozwoju rynku nawadniania w nadchodzących latach będzie ponadto rosnące zainteresowanie ogrod - nictwem wśród milenialsów oraz tzw. baby boomers – pokolenia powojennego wyżu demograficznego.Analitycy firmy badawczej Freedonia zauważają, że w dobie pan - demii zewnętrzne miejsce wypoczynku wciąż zyskuje na znaczeniu, co ma bezpośrednie przełożenie na satysfak - cjonującą sprzedaż produktów nawadniających. Zaintere - sowanie usługami instalacji systemów automatycznego nawadniania to z kolei zasługa coraz silniejszego dążenia hobbystów do posiadania idealnie wypielęgnowanego trawnika, nawet w okresach suszy. Moda na zakładanie rabat i ogródków warzywno-ziołowych pozytywnie prze - kłada się natomiast na wzrost zapotrzebowania na linie kroplujące i dozowniki. Rozpowszechnianie się kultury „zrób to sam” w ogrodnictwie daje producentom zielone światło do ciągłego poszerzania oferty o innowacyjne i ulepszone nowości do nawadniania. Szacuje się, że w ciągu kilku nad - chodzących lat właściciele ogrodów będą inwestowali m.in. w innowa - cyjne zraszacze, a także w systemy automatycznego nawadniania REKLAMA EKOLOGIA I EKONOMIA Świadomość zmian klimatu, troska o środowisko natu - ralne oraz urzędowe ograniczenia możliwości poboru wody uczyniły z jej efektywnego wykorzystania impe - ratyw dla wielu amatorów ogrodnictwa, dzięki któremu rośnie popyt na automatyczne nawadnianie, wysokojako - ściowe węże, pistolety i zraszacze, a także zaawansowane sterowniki, odczytujące dane m.in. z sensorów wilgotno - ści ziemi. W Polsce względy ekologiczne i ekonomiczne mogą stać się główną motywacją kupujących do zainwestowa - nia w nawadnianie automatyczne lub zakupu urządzeń nawadniających z wyższej półki. Z danych Centrum Bada - nia Opinii Społecznej wynika, że od 2011 r. odsetek bada - nych ograniczających zużycie wody w gospodarstwach domowych znacząco wzrósł z 83 do 89%. Dla porównania odsetek osób deklarujących zmniejszenie zużycia energii elektrycznej nie zmienił się i pozostał na poziomie 90%. Co istotne, wg CBOS obecnie ponad 2/3 ankietowanych zbiera deszczówkę, a 18% ponownie wykorzystuje ją do innych celów. KOMFORT I ERGONOMIA Starzenie się społeczeństw na całym świecie daje fir - mom oferującym asortyment do nawadniania impuls do
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz