Lider biznesu 9/2021

34 Nowe szaty roślin – trendy rynku donic i osłonek Z danych międzynarodowej agencji informacyjnej Fast MR wynika, że światowy rynek sprzedaży donic i osłonek przekroczył już próg 1,8 mln dol., a na koniec 2024 r. może osiągnąć wartość ponad 2,2 mln dol., rosnąc w średniorocznym tempie wynoszącym ok. 3,7%. B yć może tzw. ogrodnictwo pojemnikowe nie jest najnowszym trendem, ale naprawdę daleko mu do stagnacji pod względem popularności czy roz - woju innowacyjności. Rokroczne, kilkuprocentowe wzro - sty sprzedaży w segmencie donicowym, stale rosnąca podaż produktów w tej grupie asortymentowej oraz ogólnoświatowy rozkwit „miejskich dżungli” są dobitnym potwierdzeniem znakomi - tej kondycji tego rynku. MODA ZMIENNĄ JEST Tendencje w pojemniko - wej uprawie roślin zmie - niają się jak w modzie, korzystnie stymulując sprzedaż donic i osłonek, TEKST: Marcin Fajerski ZDJĘCIA: AdobeStock, Marcin Fajerski m.in. dzięki kolejnym generacjom miłośników roślin w domach i ogrodach. Pokolenie Y wyniosło ogrodnictwo pojemnikowe na wyższy poziom i jeszcze długo będzie motorem napędowym rynku donic, osłonek, skrzynek i innych pojemników, zwłaszcza na naszym kontynen - cie. Młodzi, aktywni zawodowo Europejczycy oszaleli na punkcie aranżowania zielenią wnętrz, ogrodów i miejsc pracy. Z danych Unii Europejskiej wynika, że w krajach wspól - noty rośliny domowe w 2017 r. wygene - rowały sprzedaż na poziomie aż 42 mld dol.! Okazuje się, że amerykańscy mile - nialsi w urządzaniu GARDEN BIZNES Moda na neutralne, wyciszone kolo - ry donic i osłonek, oddające spra - wiedliwość pięknu posadzonych ro - ślin, opanowała cały świat

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz