Lider biznesu 9/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 35 GARDEN BIZNES wymarzonej domowej dżungli wcale nie ustępują Euro - pejczykom. Jak podają analitycy Fast MR, w 2016 r. pojem - nikowe zakupy Amerykanów stanowiły 31% udziałów w obrębie całej kategorii. Dane z amerykańskiego Google wykazują ponad 10-krotny wzrost zainteresowania rośli - nami do aranżacji wnętrz od 2010 r. ZMIANA DESIGNERSKIEJ WARTY Wiele wskazuje na to, że niepodzielne panowanie na rynku bogato zdobionych, pękatych donic w krzykliwych kolorach powoli dobiega końca. Stopniowo ustępują one pola produktom o nowoczesnym, minimalistycznym designie, wysmuklonym lub intrygującym geometrycz - nie kształcie i stonowanych barwach: klasycznej szarości, beżowi, bieli, grafitowi czy matowej czerni. Już w 2020 r. klienci odwiedzający sklepy ogrodnicze, kwiaciarnie oraz centra ogrodnicze chętnie sięgali po donice betonowe, w formie trójwymiarowych rzeźb. W minionym i kończą - cym się roku triumfy święciła też morska zieleń. Miłośnicy roślin w Europie pokochali bowiem klimat Morza Śród - ziemnego. Na tej samej fali utrzymuje się zainteresowa - nie donicami mozaikowymi – będącymi mocnym kolory - stycznym akcentem w surowszych, bardziej stonowanych pomieszczeniach. Zamiłowanie do greckiej bądź antycz - nej estetyki może być też przejawem tęsknoty za zagra - nicznymi wakacjami w cieplejszych krajach i dążeniem ogrodników do odtworzenia tej atmosfery w przydomo - wej strefie wypoczynku.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz