Lider biznesu 9/2021

36 GARDEN BIZNES NATURALNIE, ŻE TAK! W ostatnim czasie autentyczność i naturalność bez - sprzecznie stały się przewodnim mottem producentów mebli ogrodowych, zewnętrznych dekoracji, akcesoriów oraz donic. Wykorzystanie takich materiałów jak drewno, rattan, glina, bam - bus czy słoma wyraża potrzebę bliskości z naturą – podobnie jak wyciszone nuty kolory - styczne. Nawet donice i osłonki z tworzyw sztucznych tworzy się obecnie tak, aby imito - wały naturalny kamień w barwie i fakturze. Autentyczne mate - riały: drewno, wiklina czy len wyrażają troskę o środowisko – podob - nie jak wyciszone i naturalne odcienie kolorystyczne. Nawet plastikowe donice przy - pominają naturalny kamień w barwie i fakturze, natomiast moda na natu - ralne „zielone” produkty jest konsekwencją wzrostu świa - domości konsumentów i bardziej ekologicznego stylu życia. Aktualnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia ekologii. Dlatego na rynku pojawiają się np. donice wytworzone z plastiku odzyska - nego z recyklingu, m.in. z butelek. Zapotrzebo - wanie na te produkty rośnie, ponieważ temat zmian klimatu nie scho - dzi z wokandy, trwale zmieniając życie i podej - ście do zakupów miesz - kańców Europy. Donice z naturalnych materiałów i w neutralnych barwach mają też jeszcze jedną ważną zaletę: nie roz - praszają uwagi wypo - czywających i pozwalają wydobyć prawdziwe piękno roślin. Wciąż na topie są donice rustykal - ne i w stylu „shabby chic”. Na ob - szarach wiejskich do udekorowania zewnętrznej przestrzeni wypoczyn - ku wykorzystuje się stare sprzęty domowe i kuchenne. W miastach trend rustykalny wyraża się bardziej w rdzawym kolorze donic i innych dekoracji, a także patynowanym wy - kończeniu

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz