Lider biznesu 9/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 37 GARDEN BIZNES Na rynku pojawiają się np. donice wytworzone z plastiku odzyskanego z recyklingu butelek …I NEUTRALNIE Moda na neutralne, wyciszone kolory donic i osłonek, oddające sprawiedliwość pięknu posadzonych roślin, opanowała cały świat i można oczekiwać, że nieprędko minie. Kolory ziemi, zwłaszcza odcienie terakoty, gliny i kawy, robią prawdziwą furorę nie tylko w aranżacjach wnętrzarskich, ale również w ogrodach. Ciepło tych barw– zwłaszcza terakoty – pomaga wydobyć estetyczne walory roślinności, a ponadto donice te przepięknie prezentują się w wieczornym świetle. Mnóstwo ludzi uosabia też glinę i terakotę z klimatem Morza Śródziemnego. Wypo - czywając więc w przydomowych ogrodach, mogą poczuć się choć przez chwilę jak na ekskluzywnych egzotycznych wakacjach. Trend ten odzwierciedlają m.in. Trendy Google. Okazuje się, że w minione wakacje wyraźnie zwiększyła się liczba internautów aktywnie poszukujących donic w barwie terakoty. Należy podkreślić, że choć donice w neutralnych bar - wach zaczynają bić rekordy popularności, nie zepchnęły na margines tych niebieskich, szczególnie w kobaltowych odcieniach. NIE TYLKO KOLOR I FASON Dla konsumentów poszukujących donic i osłonek ważnym kryterium zakupu tych produktów jest nie tylko ich kolor czy kształt, ale również poręczność i lekka waga, która ma znaczenie dla wszystkich kupujących, niezależnie od tego czy mają zamiar postawić roślinę w sypialni, na balkonie, czy regularnie przestawiają rośliny z ogrodu do domu wraz z rytmem pór roku. Nic dziwnego, że obok produktów glinianych czy ceramicznych popularność zyskują ultra - lekkie donice wykonane z korka, które można bez obawy powiesić, lub rattanowe osłonki. Na rynku nie brakuje też funkcjonalnych innowacji, stworzonych z myślą o miej - skich ogrodnikach, np. donic z głośnikiem bluetooth albo ze zbiornikiem na wodę i wskaźnikiem jego napełnienia. MIŁOŚĆ W CZASACH ZARAZY Dla rynku donic oraz osłonek na najbliższe lata można wysunąć bardzo pozytywne prognozy, czemu sprzyjać będzie nie tylko popularyzacja ogrodnictwa pojemniko - wego i miejskiego oraz wzrost dostępności roślin w róż - nych kanałach dystrybucji – zwłaszcza online, ale także fakt, że roślinność w ogrodzie, domu czy miejscu pracy staje się symbolem zdrowia oraz inspiracji i pomaga stworzyć atmosferę dobrego samopoczucia. Nic więc dziwnego, że w erze pandemii uprawa roślin w donicach zyskuje coraz liczniejszą grupę zwolenników wśród mile - nialsów, a także wśród przedstawicieli pokoleń X i Z.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz