Lider biznesu 9/2021

Lider Biznesu. Ogrodniczy Magazyn Branżowy 45 okresie nie była to roślina dobrze znana i rozpowszech - niona. Została odkryta na początku XIX w., przewieziona do Stanów i dopiero tam spopularyzowana. Do Europy dotarła dopiero w połowie XX w. DROGA DO SŁAWY Początkowo poinsecje hodowane były na kwiaty cięte, ale ich uroda i zapotrzebowanie na nie sprawiły, że to się zmieniło i rozpoczęto prace nad nowymi odmianami. Przez wiele lat opracowywano najlepsze metody hodowli, odpowiednie sposoby podlewania, nawożenia, wyrównania zapotrzebowania na promieniowanie słoneczne. Udosko - nalano także sam kwiat. Obecnie występuje ponad 100 kultywarów. Różnią się one barwą, kształtem, wysokością, pokrojem. Chociaż kolor czerwony nadal jest dominujący w sprzedaży, zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia, nie można zapomnieć o wszystkich innych odmianach. ZAWROTNA KARIERA Obecnie produkcja gwiazdy betlejemskiej to jedna z naj - prężniej rozwijających się gałęzi ogrodnictwa. Jest to chyba roślina o największym potencjale gospodarczym.Aktualnie nie ma najmniejszego problemu z zakupem roślin kwitną - cych, nawet w okresie zimowym. Wilczomleczowi nadob - nemu bez większych problemów udało się zawojować rynek ogrodniczy w okresie przedświątecznym. Z powo - dzeniem wypchnął grudnika, który do tej pory był oznaką nadchodzących świąt. Przykład gwiazdy betlejemskiej jest idealny do pokazania jednej z najlepszych kampanii reklamowych, jakie znam. To nie tak, że gwiazda nagle spadła z nieba i stała się popularna. Swoją karierę zaczęła w Meksyku. Jako jedna z niewielu roślin kwitnących w okolicy świąt była ide - alną ozdobą kościołów. Swoją prawdziwą sławę zawdzię - cza jednak ogromnej pracy producentów roślin włożonej w reklamę. I nie chodzi tylko o reklamę gospodarstw rol - nych zajmujących się produkcją żywych roślin. Przypomnijmy sobie jakikolwiek obrazek świąteczny. Udeko - rowany stół, a w tle gwiazda betlejemska. Szopka bożona - rodzeniowa pełna gwiazd betlejemskich. Choinka, Mikołaj i gwiazda betlejemska. Jej obraz wrył się nam tak mocno w pamięć,że stała się symbolem świąt na równi z Mikołajem i prezentami. To już nie tylko rynek żywych pięknych kwia - tów, ale i gadżetów. Obrusy, serwetki, stroiki, naklejki, tapety na telefon. To najbardziej rozpoznawalna roślina na świecie. MACHINA PROMOCJI Miałem okazję współpracować z największym producentem gwiazdy betlejemskiej w Polsce: firmą Tomaszewscy i podzi - wiać ich pracę od środka. Jest to niezwykle sprawnie działająca „maszyna”, która z powodzeniem zaspokaja zachcianki konsu - mentów. Nie tylko produkują rośliny, ale również je promują. Udostępniają wiadomości o tym, jak dbać o rośliny, czego potrzebują, jak sprawić, by pięknie kwitły. Sam jestem autorem kilkunastu takich porad, które uaktualniam każdego roku. Osobiście jestem wielkim fanem poinsecji. Zapadła ona tak głęboko we mnie, że stała się nieodzowną częścią moich świąt. Pewnie nie tylko ja tak myślę. Dlatego właśnie 12 grudnia obchodzone jest międzynarodowe święto poinse - cji – gwiazdy betlejemskiej. Ciekawostką jest to, że istnieją instytucje takie jak Stars Unite Europe, które zajmują się intensywną promocją tego świątecznego kwiatka. W swoją pracę angażują wielu ogrodników czy influencerów, którzy dzielą się swoją wie - dzą i doświadczeniem związanym z poinsecją. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym warto sięgnąć po taką wie - dzę. Nie tylko po to, by dowiedzieć się, jak najlepiej dbać o rośliny. Możemy też szukać inspiracji przy tworzeniu nowych niesamowitych dekoracji świątecznych. Dzięki tej wiedzy atmosfera świąt może pozostać z nami na dłużej. POZIOM WYŻEJ

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz