Lider Biznesu 9/2022
10 BLIŻEJ BRANŻY N astały czasy unikatowe, wyjątkowe, specjalne. Czasy, w których wszystko co nam się do tej pory wydawało, zostało bezczelnie zweryfikowane przez rzeczywistość. Zweryfikowane niczym forma psy- chiczna Andrzeja Gołoty w walce z Tysonem. Gdyby 10 lat temu ktoś powiedział mi, że nastanie taki czas, kiedy to w ciągu 3 lat najpierw wybuchnie ogólnoświatowa pandemia, a zaraz po niej wojna, to ze śmiechu oplułbym się sojowym latte... niestety... nie piję sojowego latte. Znajdujemy się na łamach Lidera Biznesu, wiec przejdźmy płynnie z pokoju z widokiem na wojnę pro- sto na spokojny, bezpieczny, ogrodowy taras. Chciałem w tym miejscu opowiedzieć żart o rosyjskim moście, ale zbyt łatwo go spalić… Dziś, konia z rzędem temu, kto przewidzi ceny ener- gii, surowców czy wysokość podatków lub rat kredytów. Ostatnimi laty wielu miało ciężko, cześć poległa, niektórzy musieli się zmienić... a na wszystkim zarobili kurierzy (żart). Niezależnie od wszystkiego, ja jestem naprawdę dumny z polskiej branży ogrodniczej. Z tego jak my – jako sektor prywatny tej pięknej, nadwiślańskiej krainy – „dajemy radę”. Co prawda nasza kraina bywa mlekiem „Wojna o ogród” i gnojem płynąca, a przez złośliwców nazywana jest państwem z paździerza. Nie- mniej pocieszające jest to, że potrafimy się z siebie śmiać, zagryźć zęby, ruszyć głową, ciężko pracować i dogadać się. Wspaniale było oglądać eksplozję polskiej kreatywności i współpracy w ostat- nich latach! Młodzieńczy powiew cyfryzacji i e-com- merce połączony z nutą branżowego doświadczenia i rzemiosła zrodził wspaniałe twory polskiej przedsię- biorczości. Nie, nie po to, żeby mogli znowu zarobić kurierzy, po to by przetrwać. Podobno „Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy”. Niezależnie od tego, które Twoim zdaniem mamy teraz czasy, ja tak czasem sobie myślę, że jutro jest niewiadomą, a my już dziś możemy być dla siebie po prostu ludźmi. < Daniel Marczak (Dyrektor Strategiczny w Chabin.pl / Redaktor Bezczelny w Podtlenek Biznesu Podcast) Tegoroczna wystawa Zielony ShowRoom odbędzie się w dniach 7-9 listopada 2022 Będzie to już VIII edycja tego wydarzenia, które co roku cieszy się ogromną popularnością i uznaniem branży ogrodniczej. ShowRoom jest wystawą o charakterze B2B. Skiero- wany jest do wszystkich hurtowych odbiorców roślin. Jego wyjątkowy charakter polega na tym, że umożli- wia bezpośrednie spotkanie z producentami materiału szkółkarskiego, zobaczenie oferowanych przez nich roślin i dokonanie zamówienia w cenach hurtowych producenta. Do zamówień złożonych na wystawie przy- sługuje dodatkowy rabat w wysokości 1%. Powierzchnia ekspozycji to ponad 5000 m 2 , dzięki czemu bez typowego zgiełku wystawy będzie można zobaczyć pełne oferty asortymentowe 12 szkółek na nadchodzący sezon wiosenny. W tym roku na Zielonym ShowRoomie będzie ponadto wyznaczona strefa do prezentowania nowości oraz bestsellerów – tak, aby ułatwić zwiedzającym zapozna- nie się z najbardziej atrakcyjnymi roślinami w jednym miejscu. Zadowolenie i satysfakcja klientów są dla nas niezwy- kle ważne. Wieloletnie doświadczenie pokazało, że udało nam się połączyć sukces organizacyjny z zado- woleniem klientów. Liczymy na kolejne owocne spotkania i już dziś zapra- szamy do rejestracji na stronie www.zielonyshowroom. pl i odwiedzenia nas na wystawie. <
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz