Lider Biznesu 9/2022
14 Natomiast czas tanich plastikowych torebek i bezre- fleksyjnego zużywania matki ziemi musimy skończyć jak najszybciej. Dlatego też postanowiliśmy połączyć siły i staliśmy się dystrybutorem ekologicznego paliwa w polskiej branży ogrodniczej. Jeśli chcesz zobaczyć, jak to paliwo (nie)pachnie, to zapraszamy na nasze stoisko na targach Gardenia. Wasz kluczowy partner od prawie pół wieku, czyli amerykański koncern B&S, również modyfikuje kieru - nek rozwoju, czy mógłby Pan opowiedzieć o tym odro - binę więcej? B.J.: Briggs & Stratton też się zmienia. Firma kojarzona jest z silnikami do kosiarek, traktorków ogrodowych, ale również maszyn z branży budowlanej. Nowi zarządcy amerykańskiej marki mocno stawiają na elektryfikację. Gdy obserwuję ich poczynania, to skojarzenie, jakie mi się nasuwa, to „dostawca energii”. Silniki to energia kinetyczna np. ścinająca trawę. Jest też cały dział w B&S, który zajmuje się energią elek- tryczną. To komercyjne systemy baterii Vanguard, które z powodzeniem są w stanie zastąpić silnik spalinowy w każdym sprzęcie, takim jak chociażby minikoparka. Tego typu napędy elektryczne wykorzystywane są np. w wózkach golfowych. Zdarza się tym pojazdom niepla- nowane nurkowanie w oczku wodnym. W tym wypadku bateria wygrywa z silnikiem spalinowym, gdyż po osu- szeniu i oczyszczeniu będzie znowu gotowa do pracy. Oprócz nowych produktów Briggs & Stratton nie zapo- mina również o klasycznych jednostkach spalinowych, które nadal można z powodzeniem udoskonalać. Kolej- nym dobrym przykładem rozwoju jest technologia EFI, czyli system elektronicznego sterowania paliwem, zamiast typowego gaźnika. Ta nowinka pojawia się w coraz większej ilości modeli silników. Bezpośrednio wpływa to na zmniejszenie zużycia paliwa, czyli mniej- szą emisję spalin do otoczenia. BLIŻEJ BRANŻY
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz