LIDER BIZNESU 10/2022
14 BLIŻEJ BRANŻY „ekologii miasta”, czyli tak ważnych dla nas wszystkich procesów kształtowania przestrzeni miejskich. Dowie - dzieliśmy się, jakie są plany i bolączki miast, jakie wyzwania stoją w tej materii zarówno przez urzędami, jak i projektantami. Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców Ogrodów i wykłady Federa - cji Arborystów Polskich to dobrze znany, mocny punkt każdej edycji Gardenii, które i tym razem zaangażowały uczestników w tematykę opieki nad drzewami w prze - strzeni publicznej i prywatnej, m.in. poprzez dyskusję o trudnym „konflikcie” gatunków obcych i rodzimych w ekosystemie. III edycja Areny Krajobrazu tradycyj - nie już stała się przestrzenią prezentacji projektów o najwyższych standardach. Swoimi doświadczeniami podzielili się również zarządcy francuskich parków i terenów zielonych. Konferencja „Co z tą łąką?”, która odbyła się drugiego dnia Gardenii, to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce w całości poświęcone dotychczasowym doświadczeniom zarządców i ana - lizom naukowym dotyczącym miejskich łąk. Spotka - nia przedstawicieli zarządów zieleni, urzędów miast, samorządów, aktywistów i projektantów to niezwykle istotny aspekt targów Gardenia – to właśnie w czasie tych dyskusji rodzą się kierunki działania, owocujące konkretnymi ustawami i zarządzeniami dotyczącymi przestrzeni miejskich w Polsce. INTENSYWNA BIZNESOWO KOŃCÓWKA ROKU Branża stoi dziś przed wieloma wyzwaniami, na których czele znajdują się wysokie ceny nawozów, energii czy paliw, a także brak wystarczającej liczby pracowników. Niemniej, rosnące zainteresowanie ogrodami, uprawą ozdobnych roślin czy owoców powoduje, że branża ogrodnicza, i to mimo stosunkowo trudnego otoczenia rynkowego, radzi sobie całkiem nieźle. Nowy, listopa - dowy termin, to zmiana podyktowana sugestiami firm – schyłek sezonu letniego przynosi wnioski do budo - wania strategii i planowania działań w kolejnym roku.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz