Fitness Biznes 1/2021

24 |RYNEK I TRENDY Jenn Hogg Marc Santa Maria Adam Zeitsiff Bryan Green José Teixeira się atrakcyjnym rozwiązaniem dla naszych członków, którzy nie mogli wrócić do klubu w trybie stacjonarnym. Tym samym, liczba zawieszonych lub anulowanych karnetów znacznie spadła ‒ przyznaje Hogg. ‒ Dzięki temu doświadczeniu postrzegamy streaming zajęć i treningów jako nieodłączny element naszej przyszłości, ponieważ pozwoli to na- szym klubowiczom „z doskoku” pozostać z nami na dłużej, nawet jeśli są tysiące kilo- metrów od nas. Mając dostęp do platformy z zajęciami online nasi członkowie będą na bieżąco z treningami podczas podróży służ- bowych lub wyjazdów na urlop. Model hybrydowy może być również spo- sobem na większe zaangażowanie członków i, jak podkreśla Marc Santa Maria, przydat- nym rozwiązaniem do realizacji innych celów klubu. ‒ W Crunch naszym priorytetem jest czerpanie niewysłowionej radości z ofero- wanych programów treningowych w klubie i nadanie im nowego wymiaru w środowisku online ‒ mówi Santa Maria. ‒ Dlatego też na- sza oferta na platformie Zoom jest unikalna, z dwoma lub trzema sesjami dziennie dosto- sowanymi do amerykańskiej strefy czasowej. Będziemy również rozwijać treningi online w skali międzynarodowej, aby wspierać na- szą globalną społeczność. W wielu przypad- kach, takich jak nasz format mash-up cardio dance, instruktorzy prowadząc zajęcia online demonstrują bloki i specjalne sekwencje cho- reograficzne, aby podtrzymać pełne zaanga- żowanie użytkownika ćwiczącego w domu. To również wspiera cele rozrywkowe, które są znakiem rozpoznawczym naszej oferty za- jęć i treningów od samego początku działal- ności. Santa Maria zwraca również uwagę na korzystną synergię między doświadczeniem użytkowników w klubie i online. ‒ Zajęcia on- line zapewniają większą popularność trene- rom w klubie w trybie stacjonarnym ‒ mówi Zeitsiff. Jeśli ścieżka klienta prowadzi wspól- nie z trenerami/instruktorami stacjonarnie po klubie oraz wychodzi poza obiekt, zazwyczaj takie osoby wiążą się z klubem na dłużej, ko- rzystają z oferty treningowej premium, a co najważniejsze, udzielają się w mediach spo- łecznościowych i dlatego są najlepszymi am- basadorami marki wśród znajomych i rodzi- ny. To z kolei bezsprzecznie przekłada się na pozytywne rekomendacje dla trenerów i ich klubów. ‒ Twoja oferta online może wzmoc- nić doświadczenia stacjonarnych zajęć i tre- ningów grupowych dla kobiet i mężczyzn na kilka sposobów ‒ dodaje. Zastanów się, jakie zajęcia, które nie mieszczą się w grafi- ku klubu, mógłbyś oferować online. Zajęcia typu „short class” z mobilności, rolowania powięzi, uwalniania mięśniowo-powięziowe- go, a nawet medytacja na żądanie i na przy- kład treningi na bieżni poza klubem mogą się sprawdzić jako uzupełnienie oferty zajęć/ treningów stacjonarnych. ‒ Krótsze treningi są idealne dla ćwiczących w domu lub po- dróżujących ‒ mówi Zeitsiff. ‒ Dotyczy to również krótszych sesji treningów siłowych na konkretne partie mięśniowe (górne, dol- ne czy mięśnie centrum). Co istotne, możesz również wykorzystać platformę digital do testowania nowych zajęć, instruktorów lub programów. Obserwując reakcję klubowi- czów na ofertę dostępną wyłącznie w sieci, ponosisz mniejsze ryzyko wizerunkowe (o ile te propozycje nie przypadną do gustu twoim członkom). Pamiętaj: doświadczenie, które zapew- nia oferta zajęć online, powinno uzupełniać i wzmacniać twoją ofertę stacjonarną, a two- je DNA, które jest magnesem na klientów, powinno pozostać w murach obiektu. ‒ Cią- głość usług jest ważna, ale w żadnym wy- padku zajęcia online nie powinny powielać doświadczeń, które zapewnia wizyta w klubie ‒ mówi Bryan Green, założyciel i prezes Ak- tiv Solutions i Fitness Design Group w Santa Monica (USA). ‒ Doświadczenia, które za- pewniasz klubowiczom u siebie w klubie, po- winny być unikalne i niereplikowalne. W przy- szłości być może trening stacjonarny stanie się usługą luksusową, ale póki co należy skupić się na skutecznej propozycji wartości, której siła leży w osobistym doświadczeniu klienta podczas obecności w klubie. Dokła- daj wszelkich starań, by członkowie docenili twoją ofertę stacjonarną, gdyż to z niej twoja marka czerpie największą moc. Oferta online – nowe źródło przychodów Szansa na solidne nowe źródło przychodu dla klubu to jedna z największych zalet mo- delu hybrydowego. ‒ Zaobserwowaliśmy, że nasze partnerskie kluby monetyzują modele

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz