Fitness Biznes 1/2021
Szansa na solidne nowe źródło przychodu dla klubu to jedna z najwięk- szych zalet modelu hybrydowego. hybrydowe w dwóch kluczowych obsza- rach. Pierwszym z nich jest włączenie oferty cyfrowej do najwyższych pakietów człon- kowskich. To nadaje im znaczącej realnej wartości – przez co nie postrzega się jej jako pseudoatrakcji, lecz prawdziwą korzyść, któ- ra przyciąga więcej członków ‒ mówi Zeitsiff. ‒ A klubowicze, którzy wykupują droższe pa- kiety z ofertą cyfrową, zazwyczaj są bardziej zaangażowani w życie klubu i mają więcej punktów styku z marką (zarówno w klubie, jak i poza nim), co zwiększa retencję, dzięki czemu pozostają z danym obiektem fitness na dłużej. Drugim sposobem na generowanie do- datkowych dochodów, które zaobserwo- wała platforma Intelivideo u swoich klientów – operatorów fitness, jest płatny dostęp do platformy streamingowej za niewielką dodat- kową opłatą miesięczną dla członków klu- bu niekorzystających z pakietów premium. Zdaniem Zeitsiffa idealny przedział cenowy za tę usługę powinien się kształtować na poziomie 5‒15 dolarów miesięcznie. Kluby wykorzystują również ofertę digital do pod- wyższenia opłat za zamrożone/zawieszone karnety, obejmujące dostęp do ich platform cyfrowych. ‒ Poza tym ‒ dodaje ‒ za pomocą hiperlokalnej oferty cyfrowej (ang. hiperlocal targetting), skierowanej do wąskiej społecz- ności, kluby i siłownie mogą przyciągnąć członków, którzy zrezygnowali, lub osoby z bazy potencjalnych klubowiczów, które od- wiedziły klub i poznały ofertę, ale nie zdecy- dowały się na członkostwo. To toruje drogę do dodatkowych źródeł przychodów i moż- liwości pozyskiwania leadów. Jak widać, nawet na wczesnym etapie implementacji operatorzy zauważają wiele korzyści z funk- cjonowania w modelu hybrydowym. ‒ Być może nie pokryjemy wszystkich naszych rachunków ‒ mówi Teixeira ‒ ale wierzymy, że możemy wygenerować obroty w skali ponad 1,2 miliona dolarów rocznie w ciągu trzech lat. ‒ Z pewnością warto za- chować ofertę zajęć i treningów online jako wartość dodaną ‒ mówi Greene ‒ pod wa- runkiem, że twój klub zadba, by doświad- czenie klienta stacjonarnego odzwierciedlało poziom oferty i obsługi, dzięki której dotych- czas budowałeś lojalność klubowiczów. W takim przypadku oferta digital może być postrzegana jako atrakcyjny wyróżnik na tle dostawców oferujących wyłącznie zajęcia online, którzy muszą pobierać opłaty za swo- je usługi. Jednak w sytuacji, gdy tak wiele obiek- tów fitness przechodzi na model hybrydowy, mało prawdopodobne, aby to rozwiązanie się sprawdziło jako długoterminowe. ‒ Je- śli pobierasz opłaty za usługi online, bądź konkurencyjny cenowo i inwestuj mocno w to poszerzone doświadczenie klienta, tak aby stanowiło wartość samo w sobie i ko- rzyść w stosunku do pakietu podstawowego ‒ mówi. ‒ Oczywiście istnieją technologiczni giganci ‒ potężne platformy cyfrowe, jednak większość naszych klientów ‒ operatorów fitness, nie aspiruje do miana firmy techno- logicznej. Podążenie tą ścieżką grozi dewa- luacją propozycji wartości klubów fitness. Fitness to zdrowie i to jest wasza siła. Trzy- majcie się tego.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz