Fitness Biznes 1/2021

G dy na skutek pandemii koronawirusa właściciele klubów i operatorzy sieci zostali zmuszeni do stworzenia anga- żujących programów poza murami ich obiektów, nastą- piła eksplozja treningów online. Tymczasem zewnętrzne strefy treningowe umożliwiające zachowanie dystansu społecznego stały się ekwiwalentem treningu na siłowni dla klubowiczów, którym zależało na treningu w realu. Zakładając, że najgorsze jest już za nami, obiekty fitness muszą zdecydować, czy zachowają lub dopiero stworzą strefy outdoorowe, aby zwiększyć sprzedaż i zachęcić klubo- wiczów do masowego powrotu do treningów w klubach. Z naszych rozmów z ekspertami wynika, że trening na świeżym powietrzu będzie trendem stałym. Może być cennym wyróżnikiem na tle konkurencji i skutecznym narzędziem do utrzymania klubowiczów. Pomyśl: twój obiekt zachęca klientów, by stali się częścią społeczności czerpiącej radość z aktywności w plenerze, odciągając od ekranów smartfonów i monitorów. Krótko mówiąc: słońce, świeże powietrze, nowi znajomi – oferowane treningi outdoorowe mogą być potężnym narzędziem do zwiększenia retencji. Dlatego warto po nie sięgnąć, ale należy to zrobić umiejętnie. ‒ Uważam, że strefy do treningu outdoorowego mogą się utrzymać przez dłuższy czas, pod warunkiem że zapew- nimy członkom klubu wysokiej jakości doświadczenia i nie będziemy traktować tych miejsc jako przejściowego dodatku ‒ twierdzi Ralph Rajs, dyrektor operacyjny Forma Gym w Kalifornii. Aby dowiedzieć się, jaki potencjał kryje się w cieszących się coraz większą popularno- ścią strefach treningu w plenerze, zapytaliśmy o opinie kluby fitness i producentów sprzętu, którzy weszli na ścieżkę treningu outdoor. Wykorzystać szansę Z powodu restrykcji pandemicznych sieć California Athletic Clubs (mająca siedem obiektów) mogła oferować jedynie zajęcia na świe- żym powietrzu. Postanowiła zainwestować w murawę oraz namioty i rozbudowała istniejące zewnętrzne strefy do powierzchni 9000 mkw. na potrzeby treningów i zajęć dla kobiet i mężczyzn, kameralnego treningu w małych grupach i treningów personalnych. Przekształciła również altany przy basenach w innowacyjne, indywidualne stanowi- ska do ćwiczeń, wyposażone w sprzęt cardio i siłowy oraz akcesoria. ‒ Dzięki temu, że potrafiliśmy tak szybko przestawić się na ofertę outdoor, osiągnęliśmy obroty na poziomie 80 proc. tych z 2019 roku i uratowaliśmy nasz biznes ‒ przyznaje Eric Schmitz, prezes firmy. Forma Gym, z dwoma obiektami, ma podobne doświadczenia. By w krótkim czasie powiększyć strefę outdoorową w lokalizacji w San Jose, postawiono namiot o powierzchni 1200 mkw. Trafił tam niemal cały sprzęt siłowy z klubu oraz nowe urządzenia, aby zaspokoić ro- snący popyt. ‒ Gdy ruszyła nowa strefa, nasi członkowie przyjęli ją z entuzja- zmem, dlatego też odnotowaliśmy wyniki sprzedaży znacznie lepsze od zakładanych – przyznaje Rajs. ‒ Tym samym, dotychczas mało wykorzystywana powierzchnia stała się głównym źródłem generowa- Strefy outdoorowe dla obiektów fitness to więcej niż tylko kryzysowa furtka do normalności. Oto, jak trend, który mocno zarysował się na skutek restrykcji pandemicznych, może być wartościowym elemen- tem oferty twojego klubu. TRENING w plenerze 26 |RYNEK I TRENDY JULIE KING, CLUB BUSINESS INTERNATIONAL • ZDJĘCIA CLUB BUSINESS INTERNATIONAL

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz