Fitness Biznes 1/2021
Długo wyczekiwany moment ponownego otwarcia branży fitness w końcu nastał. I chociaż to ogromnie cieszy, bo daje ‒ jakże oczywistą w niedalekiej przeszłości ‒ możliwość realizowania pasji, dbania o siebie czy zarabiania na prowadzonym w tej branży biznesie, to dla wielu może być także związane z wyzwaniem polegającym na zbudowaniu zespołu zupełnie od zera. NOWY początek 32 |KNOW-HOW SYLWIA GRABKA J eśli wskutek przedłużającego się za- mknięcia klubów fitness pracownicy zdecydowali się zmienić branżę, to dla właścicieli oznacza to, że w trybie pilnym musieli rozpocząć poszukiwania no- wych pracowników. Pracownicy w centrum uwagi Absolutnie zawsze rozpoczynając takie poszukiwania pamiętać należy, że są oni największym zasobem każdej organizacji. Możesz mieć rewelacyjnie wyposażony klub – najwyższej klasy maszyny do ćwiczeń, naj- nowszej generacji sprzęt grający czy najno- wocześniejsze wyposażenie recepcji, ale jeśli nie będzie tam angażujących się w realizo- wanie swoich obowiązków pracowników, to nie będzie tam też klientów. Bo to, co ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji o kupnie czy przedłużeniu karnetu, to atmos- fera panująca w danym miejscu. A atmosferę tworzą ludzie, nie sprzęty. Dobrze zaplanowana rekrutacja Za tworzenie tej atmosfery, a także za samo budowanie zespołu, odpowiedzialny jest zawsze lider, ale rewelacyjnym wspar- ciem dla niego może być pracownik działu HR, który podpowie, jak o te zasoby ludzkie dbać. Od momentu szukania kandydata na dane stanowisko – czyli zredagowania ogło- szenia, znalezienia najbardziej adekwatnych portali do opublikowania go, dostosowywa- nia metod selekcji kandydatów do wymagań stanowiska, przez zaplanowanie wdrożenia, udzielenia wskazówek, jak podczas codzien- nej współpracy motywować, budować zaan- gażowanie, oceniać, delegować, aż po to, jak awansować lub zwalniać. Słaby zespół = słaby klub Wszystkiego tego można oczywiście uczyć się w praktyce metodą prób i błędów, i chociaż z pewnością da się tak dojść do perfekcji, to warto pamiętać, że popełnione w drodze takiej edukacji błędy mają ogrom- ne znaczenie dla funkcjonowania klubu. Złe zarządzanie zespołem, błędy w komunika- cji, wyznaczaniu celów, ocenie, zatrudnie- nie niewłaściwej osoby, czy nawet sposób zwolnienia tej, która dotychczas w zespole była, mogą osłabiać go. A słaby zespół to kiepsko prosperujący klub, bo tam, gdzie nie ma motywacji, zaangażowania i współpracy w grupie, nie ma też sprzedaży, walki o klien- ta i rozwoju. Dlatego warto postawić na ludzi i procesy z nimi związane. Nauczyć się ich i dosko- nalić każdego dnia, bo ludzie są największą wartością twojego biznesu. Stąd pomysł na nowy cykl na portalu fitnessbiznes.pl ‒ HR W FITNESSIE. Przeprowadzi cię on przez najważniejsze aspekty pracy z ludźmi, do- starczy wskazówek, jak działać i wzniesie twój biznes na jeszcze wyższy poziom. HR w fitnessie W nowym cyklu znajdziesz wiele wskazó- wek z dziedziny zarządzania zasobami ludz- kimi, dowiesz się, jak budować skuteczne zespoły sprzedażowe, jak zdobywać najlep- szych kandydatów i jak spośród nich wybrać tych, którzy wesprą cię w działaniu i w reali- zacji twoich biznesowych celów. Dowiesz się też, jak być skutecznym liderem, jak plano- wać pracę swojego zespołu, by maksymal- nie wykorzystywać potencjał każdego z jego członków, jak ją organizować, by utrzymać
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz