Fitness Biznes 1/2021

znalazła w realnym świecie i chodzi do niej na zajęcia. Każdy klient się liczy, a strategia marketingowa nie daje natychmiastowych efektów. Na nie trzeba poczekać. Widzisz je wtedy, gdy najmniej się spodziewasz. Wtedy też dostrzegasz, jak wielu tej strategii nie ma. Więc od ciebie zależy, czy jeśli nadejdzie ko- lejny lockdown (błagam! oby nie!), poradzisz sobie, a twoi klienci pójdą za tobą w ogień, czy będziesz musiał ze sceny zejść. Online Możesz się wściekać na rzeczywistość, zakłamywać ją, może ci nie pasować, ale nie zmienisz jej. To lipiec pokaże, jak działałeś online. Ludzie zaczną wyjeżdżać na waka- cje, grafiki trzeba będzie zapełniać z dnia na dzień. Wiesz, ludzie do ciebie przychodzą, kiedy wiedzą o twoim istnieniu. Skoro w cza- sie zamknięcia branży większość spędzała ten czas przed telefonem i komputerem, to jak mieli się o tobie dowiedzieć, skoro być może nie było cię na najpopularniejszych serwisach społecznościowych? W moich wyzwaniach i szkoleniach dotyczących bu- dowania marki online wzięło udział ponad 600 trenerów. Nie, to nie jest dużo. Wielu nie wiedziało. Mam tylko nadzieję, że nie byłeś wśród tych, którzy stwierdzili, że ci się to nie przyda. Świat online może stanowić doskona- łą trampolinę do skalowania biznesu. Masz wiedzę i doświadczenie, które można spie- niężyć. Wiem, że treningi to szybkie pienią- dze, jednak możliwość pracy leżąc też jest kusząca. Oczywiście nie ma czegoś takiego jak dochód pasywny, bo wszystkiemu trzeba poświęcić swoją uwagę, ale nigdy nie wiesz, co nas czeka i naprawdę warto mieć kolejne odnogi biznesowe. Absolutnie nie namawiam cię na przebranżowienie się, bo mamy teraz wśród trenerów naprawdę wybitnych specja- listów i szczerze mam nadzieję, że jesteś jed- nym z nich. Chcę ci tylko pokazać, że teraz jest ten czas, kiedy warto się temu przyjrzeć. Usiąść, przemyśleć i przede wszystkim za- cząć działać. Wielu niestety odpadło i żałuję, że tego nie przetrwali. Czas prawdy o sobie Na końcu coś, czego prawdopodobnie w ogóle się nie spodziewasz. Ekstremalna sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy, dała nam ogromną wartość. Mogliśmy po- znać lepiej siebie. Zobaczyłeś, jak reagujesz na stres, jak działasz, jakie schematy masz w życiu. Zobaczyłeś swoje mocne i słabe strony. Miałeś czas na to, by się im przyjrzeć. Mogłeś zobaczyć, czy przekonania, które ci towarzyszą w życiu, wspierają cię czy jednak ograniczają. Mam nadzieję, że wyciągnąłeś wnioski i wiesz dokładnie, czy jest coś, nad czym warto popracować. Więc tak, lipiec nam wszystko pokaże. Pokaże, ilu z nas mądrzej podchodzi teraz do biznesu. Zobaczymy, ilu zostanie w sieci, bo ogromnym błędem będzie zrezygnowanie z tego kanału komunikacji. Jeśli dobrze odro- biłeś zadanie domowe, bądź spokojny. Będą pieniądze, będą z tobą ludzie, twój plan mar- ketingowy odniesie sukces i sam zobaczysz, ile pracy wykonałeś nad sobą w pandemii. O swoich ludzi jestem spokojna. Mam na- dzieję, że moje słowa skłonią cię do refleksji, bo nigdy nie jest za późno, by zacząć jeszcze raz. Teraz już lepiej. Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz