Fitness Biznes 01/2022

8 |TEMAT Z OKˆADKI W tę holistyczną opiekę nad klientem wpisują się doskonale studia trenin- gowe i butikowe kluby. Oba formaty są w stanie zindywidualizować swoją ofer- tę. Klient nie jest tylko kluczykiem, kar- tą członkowską, numerem. Na świecie, zwłaszcza w UK i w USA, oferta butiko- wa jest coraz bogatsza. W Polsce mó- wiliśmy o butikach już przed pandemią, ale chyba dopiero teraz można liczyć na dobry grunt do takich inwestycji. Jakie propozycje ma marka Technogym w tym segmencie? ‒ Zgadza się. Kluby butikowe ze względu na znacznie mniejsze rozmiary i mniejszą liczbę klubowiczów są koncepcją, w której łatwiej jest wdrożyć holistyczne podejście i tak zwa- ną ścieżkę klubowicza. W Polsce z końcem 2019 roku trend ten zaczął być mocniej za- uważalny. My, jako Technogym, propagowa- liśmy te zmiany znacznie wcześniej. Obecnie pandemia spowodowała zmiany w zachowa- niu ludzi i ich podejściu do aktywności fizycz- nej. Kult ciała nie jest tak popularny jak przed pandemią, ludzie przewartościowali swoje życie i aktywność fizyczną traktują bardziej jako lekarstwo na zły stan zdrowia i stres oraz jako środek prewencyjny przed pogor- szeniem tego stanu w przyszłości. Między innymi do tych osób kierowane są koncepcje butikowe. Technogym posiada bardzo wiele rozwiązań dla takich lokalizacji. Do najbar- dziej znanych w ostatnim czasie w Polsce należą: inteligentny trening obwodowy Bio- Circuit, koncepcja treningowa HIIT w modelu SkillX, zajęcia na wioślarzach SkillRow czy rowerach Group Cycle. W ostatnim czasie, mimo kryzysu w branży, pojawiło się kilka treningo- wych perełek made by Technogym. Opo- wiedz o nich. ‒ W związku z przedłużającymi się lockdow- nami Technogym stworzył kolejne produkty do użytku domowego: wyjątkowy Techno- gym Bike z wirtualnymi treningami prowa- dzonymi przez prawdziwych trenerów, wie- lofunkcyjną ławkę treningową Technogym Bench czy pierwszy na rynku składany orbi- trek Technogym Elliptical. Produkty te świet- nie uzupełniają dostępną od lat bieżnię My- Run, której wyniki sprzedażowe na świecie z roku na rok rosną o kilkadziesiąt procent. W najbliższej przyszłości Technogym posze- rzy jeszcze ofertę produktów domowych, po- nieważ ludzie tego potrzebują. Największym technologicznym osiągnięciem było w tym czasie stworzenie całkowicie no- wego oprogramowania LIVE, dostępnego na wszystkich dotykowych konsolach w urzą- dzeniach cardio. LIVE oprócz tradycyjnych rozwiązań znanych z konsoli multimedial- nych, jak Internet, TV czy Netflix, oferuje do- datkowo wirtualne treningi na żywo i w formie VOD oraz opcję Technogym Coach – czyli sztuczną inteligencję, która monitoruje naszą aktywność i podsuwa nowe rozwiązania tre- ningowe. Na uwagę zasługuje również nowa linia urzą- dzeń cardio – Excite LIVE z wyjątkowym produktem, bieżnią komercyjną posiadającą jedynie 174 cm długości przy wymiarach po- wierzchni biegowej aż 157 x 56 cm. Wszystko dzięki całkowicie nowej technologii, w której silnik został umieszczony pod blatem biego- wym, a nie z przodu, jak to bywa zawsze. Mówiąc natomiast o rozwiązaniach buti- kowych to koncepcje Biocircuit, SkillX czy SkillRow Class w Polsce zaczęły się rozwijać w czasie pandemii i już wkrótce pochwalimy się kolejnymi lokalizacjami. Wszyscy wiemy, że polski rynek jest specyficzny. Decydując się na inwesty- cję trzeba brać pod uwagę dywersyfi- kację źródeł przychodu, bo nie wszyst- kim, albo raczej nielicznym, udaje się funkcjonować jedynie z abonamentów/ karnetów. Klient korporacyjny chce ćwi- czyć, ale z kartą sportową, którą w tej chwili oferuje już kilku pośredników. Czy studia butikowe nie boją się takiego rynku?

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz