Fitness Biznes 01/2022
18 |RYNEK I TRENDY Strefa cardio zazwyczaj widoczna jest jako pierwsza po wejściu do klu- bu. I pomimo rosnącej popularności treningu grupowego, HIIT, trenin- gu funkcjonalnego i innych programów, maszyny cardio nadal mają największe obłożenie w klubie. Hity roku 2022 W STREFIE CARDIO Z całą pewnością dostępność i ła- twość rozpoczęcia treningu to jeden z powodów tego stanu rzeczy. Ale nie dlatego ćwiczący wracają do klubu. Otóż dzisiejsze maszyny cardio to tak naprawdę dopracowane do perfekcji zaawan- sowane technologiczne majsterszyki, które zapewniają personalizację treningu, łączność cyfrową i rozrywkę. Niespodzianek nie ma ‒ bieżnie niepodziel- nie królują. Według raportu IHRSA Health Club Consumer Report z 2020 roku „więcej niż dwóch na pięciu członków klubów fitness korzystało z bieżni w 2019 roku, co zapew- niło im miano najpopularniejszego urządzenia cardio”. Są to dane sprzed covidovej rzeczy- wistości, ale nie ma powodu, aby sądzić, żeby ten i inne trendy nie utrzymały się w 2022 roku. Oto kilka dodatkowych faktów na temat urzą- dzeń cardio, wynikających z raportu IHRSA: • Od 2018 do 2019 roku największy wzrost popularności wśród sprzętu cardio odnoto- wały odpowiednio: bieżnie [+7 proc.], rowe- ry do zajęć grupowych [+6,9 proc.] i ergo- metry wioślarskie [+5,5 proc.]; • Wioślarze i rowery do indoor cyclingu były do dyspozycji ćwiczących nierzadko rów- nież w obiektach niszowych – studiach butikowych lub wydzielonych specjalnych strefach w standardowych klubach; • Ergometry wioślarskie odnotowały trzeci co do wielkości wzrost rok do roku, ponieważ ponad 5 proc. członków trenowało na nich w 2019 roku w porównaniu do 2018 roku; • Rowery stacjonarne i maszyny eliptyczne zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce pod względem popularności. Na każdej z tych maszyn trenowało około 25 proc. wszystkich klientów, co stanowiło około 16 milionów użytkowników. Natomiast ro- wery do zajęć indoor cyclingu z wynikiem na poziomie 6,9 proc. od 2018 do 2019 roku odnotowały drugi po bieżniach naj- szybszy wzrost popularności. Aktywni konsumenci Aktywne kobiety Aktywni mężczyźni Trening na sprzęcie cardio Mobility/Stretching Trening na sprzęcie cardio Mobility/Stretching Trening na sprzęcie cardio Trening z wolnymi ciężarami Trening z wolnymi ciężarami Trening z wolnymi ciężarami Mobility/Stretching Zajęcia grupowe z akcesoriami Zajęcia grupowe z akcesoriami Zajęcia grupowe z akcesoriami Coaching zdrowia i żywienia Coaching zdrowia i żywienia Trening outdoorowy +7,3% 28,4 15,9 15,4 9,4 8,4 5,9 28,3 16,4 16,0 9,8 8,8 6,3 +3,3% +3,8% +4,4% +5,5% +6,9% 2018 2019 Bieżnie Rowery stacjonarne (pionowe i poziome) Maszyny eliptyczne Maszyny typu climber Ergometry wioślarskie Rowery do zajęć grupowych Inne badania potwierdzają, że cardio nadal przewodzi segmentowi wyposażenia w klu- bach fitness. Raport The Next Fitness Con- sumer z 2021 roku przygotowany przez Clu- bintel wykazał, że trening na urządzeniach cardio pozostaje „najważniejszym” rodzajem treningu dla wszystkich aktywnych konsu- mentów. Zatem przekaz jest jasny: w 2022 roku nie- odzowne dla obiektów fitness jest wyposażenie strefy cardio w nowoczesne urządzenia z naj- nowszą technologią, aby sprostać oczekiwa- niom obecnych klientów i przyciągnąć nowych. 7 = bardzo ważne 4,82% 4,71% 4,98% 4,66% 4,46% 4,97% 4,46% 4,20% 4,47% 4,44% 3,93% 4,33% 4,08% 4,22% 3,93%
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz