Fitness Biznes 01/2022

22 |RYNEK I TRENDY Wearables, czyli urządzenia ubieralne, wirtualne treningi, aplikacje, urzą- dzenia smart, CRM, AI – najnowsza technologia będzie nadal przekształ- cać branżę fitness. P rzewidywanie trendów, jak się cza- sem okazuje, może być bardziej skomplikowane, niż by się mo- gło wydawać. W publikacji IHRSA „2030 milionów do 2020 roku: Globalny ruch na rzecz zwiększenia członkostwa w klubach fitness i popularyzowania aktywności fizycznej” autorzy wykorzystali prognozy i opinie eksper- tów, aby wytyczyć kierunek dla roli nowych technologii w branży fitness w latach po 2020 roku. Tymczasem wszyscy wiemy, co się sta- ło. W ciągu ostatnich dwóch lat digitalizacja w branży fitness dała o sobie znać ze zwielo- krotnioną siłą, stając się niezbędna do osią- gnięcia sukcesu podczas kryzysu. Dzięki ofercie wirtualnych treningów, subskrypcjom online i usługom streamingowym wiele klubów fitness i biznesów z branży utrzymało się na po- wierzchni. Natomiast marki specjalizujące się w tego typu usługach zyskały znaczny udział w rynku, ponieważ z powodu lockdownu nie można korzystać z klubów. A gdy najbardziej dotkliwy okres dla branży minął, nawet ci ope- ratorzy, którzy dotychczas bagatelizowali zna- czenie usług cyfrowych i online, uświadomili sobie w pełni ich rolę. Teraz, gdy drzwi obiektów sportowych są otwarte dla ćwiczących, a ci chętnie wznawiają regularną aktywność w klubach, „standardo- wa” oferta wraca na dawne tory i zaczyna po- nownie kształtować rynek. Ludzie zsiadają ze swoich rowerów Peloton i ponownie dołączają do zajęć indoor cycling w klubie. Nic bowiem nie przebije rywalizacji, poczucia przynależno- ści do grupy i pozytywnej energii, która udziela się wszystkim trenującym wspólnie na żywo w przyjaznej atmosferze. Spójrzmy prawdzie w oczy ‒ technologia niesie z sobą zakłócenia z samej swojej istoty. Nie ma branży, która by nie zyskała lub ucier- piała z powodu zmian w zachowaniu konsu- mentów, na których odcisnęły piętno właśnie najnowsze technologie. „Jeśli się nie dostosu- jesz, zginiesz” ‒ takie motto przyświeca obec- nym, nieprzewidywalnym czasom. Z drugiej strony nowe technologie napędzają wzrost i rozwój. W naszym świecie dominują technologie mobilne i łączność z internetem. Konsumenci pragną zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie w 2022 roku, po trwającej już dwa lata globalnej pandemii, i korzystają z no- wych technologii (poprzez aplikacje i urządze- nia przenośne), aby zrealizować cele. Kreowanie doświadczeń ćwiczących Branża fitness rozumie wyzwania, przed ja- kimi stanęli operatorzy w obliczu stale rozwija- jących się systemów i oprogramowania. Firmy technologiczne w sektorze fitness już dawno temu zdały sobie sprawę, że kluby nie tylko potrzebują dostawców, lecz rzetelnych partne- rów biznesowych ‒ ekspertów od najnowszych technologii, którzy podpowiedzą im optymalne rozwiązania. W sytuacji, gdy fitness online/wirtualny staje się bardziej wymogiem niż usługą dodatkową, a kampanie marketingowe z coraz większym natężeniem przenoszą się do komunikacji mo- bilnej, kluby potrzebują pomocy, aby zbudo- wać markę, która przyciągnie ćwiczących rów- nież poza ich obiektem. Muszą wykorzystać wszystkie atuty nowoczesnego oprogramowa- nia CRM, by również obiekty z ograniczonymi zasobami finansowymi wyszły na swoje. Fot. stock.adobe.com Nowe technologie DLA KLUBÓW W 2022 ROKU

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz