Fitness Biznes 01/2022

Usługi i produkty z kategorii body & mind poszerzają zasięgi w obiektach fitness MIND & BODY WELLNESS: globalny trend, wyjątkowo na czasie W ellness jest tak obszernym pojęciem, że z dnia na dzień zdefiniowanie go przysparza trudności. Kluby fitness mają do zaoferowania swoim członkom wiele wy- specjalizowanych usług, które można zaliczyć do oferty wellness. Są to: pilates, joga, rege- neracja, masaż, spa, a nawet usługi dietetyka. We wszystkich grupach wiekowych ogól- ny stan zdrowia i planowanie długiego życia wysunęły się na pierwszy plan. Wiele osób w 2022 roku umieści na czele swojej listy prio- rytetów odzyskanie poczucia kontroli nad ży- ciem i lepsze zarządzanie stresem. Z raportu IHRSA „The Covid Era Fit- ness Consumer” wynika, że aż 75 proc. re- spondentów niepokoi się o swoje zdrowie. W związku z tym w 2022 r. wiele osób poczyni wysiłek w kierunku uzyskania lepszej kondycji psychofizycznej. Co w takim razie kluby fitness mogą za- proponować swoim członkom w 2022 roku? Przede wszystkim szansę na zwalczenie stre- su psychicznego i pozbycie się niezdrowych nawyków, którym tak wiele osób poddało się podczas pandemii. W rzeczywistości to wła- śnie odczuwalne następstwa globalnego kry- zysu skłaniają konsumentów do poszukiwania aktywności w obszarze wellness. I wcale nie chodzi tylko o zrzucenie nadprogramowych kilogramów, choć klubowicze z zapałem nad- robią zaległości w treningach, które opuścili podczas lockdownu. 60% 46% 56% 40% Ci z grupy ryzyka Ci mniej podatni na zakażenie Osoby z grupy ryzyka zakażeniem COVID-19 poważnie potraktowały postanowienia zdrowotne. Więcej ćwiczyć Pójść do lekarza w razie złego samopoczucia 26 |RYNEK I TRENDY 49 proc. chce wygospodarować czas na to, co ich uszczęśliwia 57 proc. kobiet 40 proc. mężczyzn 44 proc. spędza więcej czasu z bliskimi 42 proc. jest bardziej życzliwych wobec innych 38 proc. jest bardziej życzliwych dla siebie samych WIELE OSÓB PRAGNIE MAKSYMALNIE WYKORZYSTAĆ NAJBLIŻSZE MIESIĄCE CZŁONKOWIE KLUBÓW Z DUŻĄ ŚWIADOMOŚCIĄ ZDROWOTNĄ zamierza być bardziej aktywnymi fizycznie pragnie lepiej się odżywiać zamierza pójść do lekarza, gdy się źle poczuje zamierza zadbać o swoje zdrowie psychiczne 58% 57% 43% 42% 69% 67% 45% 47% 53% 56% 55% 45% Baby boomers + Najwięcej starszych roczników ‒ z pokolenia baby boomers – dekla- ruje chęć zwiększenia aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania w porównaniu do innych grup wiekowych. Pokolenie X Milenialsi Pokolenie Z Więcej ćwiczyć Zdrowiej się odżywiać 65 proc. zamierza więcej ćwiczyć 51 proc. zamierza więcej ćwiczyć 64 proc. zamierza zdrowiej się odżywiać 50 proc. zamierza zdrowiej się odżywiać KOBIETY MĘŻCZYŹNI

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz