Fitness Biznes 01/2022

Liczba aktywnych członkostw znów rośnie, ale zmieniły się oczekiwania konsumentów branży fitness. OMNICHANNEL czyli uwierz w siłę wielokanałowości sprzedaży W edług globalnego raportu o fitnessie opracowanego przez Les Mills w 2021 r. klu- by na całym świecie odrabiają straty, a frekwencja na zajęciach grupowych wynosi 120 proc. w porównaniu do sytuacji sprzed pandemii COVID w krajach, gdzie ograniczenia zostały zniesione. Z raportu wynika jasno, że kluby fitness pozostają „centrami treningowymi” w peł- nym tego słowa znaczeniu. Otóż dwie trzecie klientów woli ćwiczyć wspólnie z innymi niż indywidualnie, a stacjonarne zajęcia fitness na żywo wskazują oni jako najbardziej popularną ofertę. Ponadto zajęcia grupowe w klubie są ponad dwa razy bardziej atrakcyjne dla klubo- wiczów w porównaniu do opcji streamingów live w domu. Możliwość kontaktu z innymi, obserwowanie instruktorów na żywo i czucie „energii grupy” są w raporcie przedstawione jako kluczowe czynniki. To oczywiście dobre wiadomości dla na- szej branży. Gdy jednak zagłębimy się w te dane uważniej, wyłania się z nich także cał- kiem nowy obraz potrzeb i oczekiwań użyt- kowników. Omnichannel na fali wznoszącej Raport „The Next Fitness Consumer” z lip- ca 2021 roku, przygotowany przez ClubIn- tel i współsponsorowany przez ABC Fitness Solutions oraz fundację IHRSA, pokazuje, że członkowie oczekują wielowymiarowego aspektu fitnessu. Co to znaczy? Przytoczmy garść statystyk. Otóż w stosunku do okresu sprzed COVID wśród aktywnych konsumen- tów zaobserwowano następujące zmiany: 15 proc. więcej użytkowników korzysta z bez- płatnych treningów online; 13 proc. więcej trenuje w domu na sprzęcie fitness (37 proc. konsumentów ma w domu urządzenia do ćwiczeń); 8 proc. więcej korzysta z innych cyfrowych programów ćwiczeń, a o 7 proc. wzrosło uczestnictwo w zajęciach outdooro- wych. Dane Les Mills wskazują, że 80 proc. członków klubów fitness zamierza dalej ko- rzystać z treningów online, a jednocześnie Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz