Fitness Biznes 01/2022

Magazyn BIZNES służą automatyzacji doświadczeń klientów we wszystkich kanałach ‒ mówi Sean Turner, dy- rektor generalny Les Mills USA. ‒ Dzięki połą- czonym ekosystemom mamy teraz możliwość spersonalizowania podróży klienta i ułatwienia potencjalnym partnerom współpracy z nami. Począwszy od zarządzania członkostwami, grafikiem zajęć i zakupami online, po bezdo- tykowy check-in w klubie i bezgotówkowe transakcje oraz wiele więcej. Doświadczenie omnichannel w równym stopniu bazuje na wy- godzie i komforcie, co na łączności cyfrowej. ‒ Działania omnichannel skupiają się na całościowym doświadczeniu klienta, a nie na indywidualnych doświadczeniach klienta w poszczególnych kanałach ‒ dodaje Bryan O’Rourke, dyrektor generalny Vedere Ventures oraz prezes rady Fitness Industry Technology Council. ‒ Nasze badania wskazują, że ponad 1,5 miliarda ludzi na całym świecie wspiera się najnowszą technologią podczas aktywności fizycznej. To toruje nam drogę do przyciągnię- cia wielu potencjalnych klientów, ale to tylko niewielki fragment większej całości. Prawdzi- we doświadczenie omnichannel poprawia nie- mal każdy aspekt interakcji z użytkownikiem i przenosi cię tam, gdzie jest klient, pomagając mu spełnić jego oczekiwania, a tobie uzyskać przewagę nad konkurencją. Jak wykorzystać technologię – myśl nieszablonowo O ile dysponowanie danymi i środkami do interakcji z członkami i potencjalnymi klientami na każdym etapie ich podróży ma kluczowe znaczenie dla rozwoju doświadczeń omni- channel, to sedno leży w ich implementacji. Jednym z aspektów skutecznego działania, jak mówi Williamson, jest „przekształcenie modelu hybrydowego”. Wiemy już, co dane mówią na przykład o ćwiczeniach online, w domu i na świeżym powietrzu, więc musimy dotrzeć do ludzi na różne sposoby i oferować im zróżnicowane opcje. Barre3 z siedzibą w Portland w stanie Oregon, firma w 100 proc. w rękach kobiet i przez nie zarządzana, posiadająca 170 stu- diów franczyzowych i sześć własnych, speł- nia wszystkie kryteria dotyczące technologii. Zmodyfikowała swoją platformę streamingu online w 2020 roku i aktualnie udostępnia do czterech nowych treningów tygodniowo (usłu- ga dociera do klientów w ponad 90 krajach), oferuje dwie różne aplikacje mobilne: dla klien- tów studiów oraz zintegrowaną z własnym serwisem streamingowym. Przykłada wagę także do silnej obecności w mediach społecz- nościowych, w których odnotowuje ogromne zaangażowanie odbiorców. Jaka jest ich recepta na sukces? Jak za- uważa założycielka i dyrektor generalna Barre3, Sadie Lincoln, w doświadczeniu omnichannel liczy się nie tylko „wzrost świa- domości marki” i dotarcie do klientów w uni- kalny sposób, ale też przemyślana obecność w konkretnych kanałach. ‒ Naszym klientom proponujemy na przy- kład lekturę „B3 Magazine” ‒ publikacji onli- ne zawierającej przepisy kulinarne, artykuły o klientach i pisane przez nich, treści eduka- cyjne, trendy fitness i wellness, a także po- głębione spojrzenie na metodologię i treningi Barre3 ‒ mówi. ‒ Być może najpełniej nasza marka mani- festuje się podczas kameralnych warsztatów Experience B3, organizowanych raz na trzy miesiące w miejscach położonych z dala od zgiełku, w których uczestniczą nasi klienci. Przekazujemy na nich wartości i filozofię marki Barre3 – dodaje Lincoln. Jak się okazuje, pod względem ekspansji marki Barre3 osiągnęła kolejny sukces, zawie- rając partnerstwo z Samsungiem. W ramach współpracy starannie wyselekcjonowana bi- blioteka treningów Barre3 pojawi się w każ- dym nowo wyprodukowanym przez koreań- skiego giganta smart tv. A według niedawno opublikowanego raportu firmy Omdia zajmu- jącej się analizą rynku, Samsung TV stano- wił 31,3 proc. globalnego rynku telewizorów w pierwszej połowie 2020 roku, sprzedając 19,07 miliona sztuk odbiorników tv w tym okresie. Zatem perspektywy dotarcia do po- tencjalnych klientów dla marki Barre3 rysują się nad wyraz optymistycznie. Zbuduj fundamenty Chociaż to nieprzewidziane wydarzenia wy- musiły de facto na branży fitness zwrócenie się ku najnowszym technologiom i doświad- czeniom omnichannel, koniec końców nasza branża może tylko zyskać na tej transformacji Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz