Fitness Biznes 02/2021

O becnie łączność z internetem wysuwa się na pierwszy plan, a utrzymanie zachowania regular- ności w treningu przez klubowiczów oraz kontakt z klubami było i nadal jest jednym z najważniej- szych wyzwań dla branży fitness. Może w tym pomóc m.in. sprzęt do treningu cardio z dostępem do internetu, co znajduje odzwierciedlenie w liczbach. Raport Global Fitness Equipment Market, dotyczący możliwości i prognoz odnośnie do urządzeń treningowych na lata 2020‒2027, opracowany przez Allied Market Research, prognozuje, że wielkość globalnego rynku sprzętu fitness, wyceniona na 11,5 miliarda dolarów w 2019 roku, wzrośnie do poziomu 15,2 miliarda dolarów do 2027 roku, przy średniej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 3,5 proc. Przy czym w 2019 roku to sprzęt cardio dominował w tej szerokiej kategorii i zgodnie z przewidywaniami trend ten utrzyma się w całym prognozowanym okresie. Natomiast gdy weźmiemy pod lupę podłączone do internetu cardio jako odrębny segment, sytuacja się powtarza. Otóż według rapor- tu Global Market Trajectory & Analytics, opracowanego przez Global Industry Analysts, Inc. w kwietniu 2021 r., poświęconego wyłącznie maszynom treningowym z dostępem do internetu, glo- balna wartość rynku, szacowana na 255,7 mln USD w 2020 r., wzrośnie aż do poziomu 1,5 mld USD do 2027 r., przy śred- niej rocznej stopie wzrostu 28,3 proc. Z kolei wartość samych Segment sprzętu cardio podłączonego do internetu rozwija się naj- bardziej dynamicznie na tle wszystkich rodzajów maszyn treningo- wych i może odegrać kluczową rolę w zachęceniu klubowiczów do powrotu do obiektów sportowych i zwiększeniu retencji. CONNECTED SOLUTIONS, czyli bądź online JON FELD, CLUB BUSINESS INTERNATIONAL Magazyn BIZNES Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz