Fitness Biznes 02/2021
rze, jest po prostu nudne, dziecko SFD postawiło na fitcelebrytów i influencerów. Uważam, że przy swoich obecnych działaniach jest to jedyna firma, która ma jakikolwiek pomysł na długofalowy rozwój. Spójrzmy na ich serię „Nutlove”. Pyszne „fit” kremy możemy kupić w znanych supermarketach, chociażby sieci Biedronka. Nawet osoby nie zaznajomione z treningiem czy szeroko pojętym fitnessem z pew- nością dobrze kojarzą te produkty i całą markę. Adepci treningu oporowego, którzy odwiedzają nasz sklep, najczęściej pytają właśnie o suplementy marki AllNutrition. Widać, jak skutecznie marka ta za- korzeniła się w świadomości młodych ludzi. Gdzie w tym momencie jest na przykład Trec, który po zmianie właściciela powoli wydaje się jakby znikać z rynku? Mam wrażenie, że już tylko starzy, naprawdę „hardcorowi” klienci są wierni temu producentowi. I zgadnijcie, które stoisko było najbardziej oblegane podczas targów? Alldeynn, pod- marka Allnutrition sygnowana przez znaną fitinfluencerkę Deynn. Innowacje pełną gębą Skupmy się jednak na tym, co ciekawego pokazali nam wystawcy targów FIWE w zakresie suplementów diety. Przede wszystkim na rynku pokazało się kilka nowych firm. Była to między innymi firma Nutri Pro Sport, marka Szymona Łady, który zrezygnował z pracy jako ambasador Olimpu i postanowił działać na własny rachunek. Był tam także Qrp Nutrition, czyli angielski producent w rękach Po- laków, którzy chcą prowadzić sprzedaż na rodzimym rynku. Warto również wspomnieć o Cregaatine, czyli zwycięzcy FIWE Awards 2021 w kategorii suplement roku. Jest to opatentowana formuła kreatyny i kwasu guanidynooctowego, które w połączeniu mają być dużo sku- teczniejsze niż sama kreatyna. Wstępne badania naukowe potwier- dzają te doniesienia i być może czeka nas mała rewolucja na rynku kreatynowym. Oprócz nowych firm prezentowały się także te starsze i bardziej znane, zachęcając do odwiedzenia ich stanowisk i wypró- bowania produktów. Szczególną uwagę zwróciłem na stoisko 3Flow Solutions, czyli firmy, która znana jest ze swojego spalacza tłuszczu SlimFlow, a obecnie zaczyna poszerzać portfolio o kolejne klasyczne suplementy, m.in .: witaminy, minerały, adaptogeny i odżywki białko- we. Jeden z największych rekinów na tym rynku, Ostrovit, prężnie się rozwija i co rusz wypuszcza nowe produkty, przede wszystkim w ka- tegorii prozdrowotnej dla „zwykłego Kowalskiego”. Witaminy w kro- plach? Proszę bardzo. Melatonina w sprayu? Jeszcze lepiej. A coś, co zrobiło na mnie niemałe wrażenie – żelki bez cukru poprawiające stan włosów, skóry i paznokci. Myślałem, że tego dnia nic już mnie 48 |RYNEK I TRENDY zaskoczy i w jakim ja byłem błędzie… Fitness Authority, kolejny duży gracz, postanowił wypuścić masło orzechowe o smaku sera i cebulki. Activlab poszedł jeszcze krok dalej i, uwaga, zaprezentował kabano- sy proteinowe. Ktoś mógłby skomentować: „Innowacja pełną gębą”. Boję się pomyśleć, czym zaskoczą nas producenci w przyszłych latach. Proteinowe nasiona pomidora do posadzenia we własnym ogródku? Być może. Pojawiło się także coś, co zaskoczyło mnie w pozytywnym sensie. A mianowicie chodzi o Energy Pop od Gol- ders, czyli lizak energetyczny zawierający taki sam ładunek kofeinowy jak napój energetyczny. Może się to wydawać średnim pomysłem, ale dla osób często będących w trasie czy kierowców zawodowych będzie to świetna alternatywa dla energetyka. Kurs w stronę prozdrowotności Wracając jeszcze na chwilę do Fitness Authority, muszę napomknąć o ich nowych odsłonach legendarnego preworkoutu Napalm. Jest to produkt na tyle kultowy, że jego sława przewyższa popularność całej marki Fitness Authority. Większość stałych bywalców siłowni przy- najmniej raz w życiu słyszała o tej przedtreningówce, choć mało kto słyszał o jej właścicielu. Oceniając produkty wyłącznie po składzie mogę śmiało zaryzykować stwierdzenie, że są to kandydaci na króla średniej półki cenowej. Kolejne bardzo duże firmy, BiotechUSA i Sci- tec Nutrition, nie zaprezentowały w sumie nic ciekawego. Ot, zwykła degustacja. Oprócz odżywek sportowych nie można nie wspomnieć o wszelakich stanowiskach ze zdrową „fit” żywnością czy olejkami i suszami CBD, których w tym roku było zatrzęsienie. Porównując targi z poprzednich lat oraz wzrost popularności kremów Allnutrition łatwo zauważyć, w jakim kierunku zmierza rynek suplementacyjny – jest to kurs w stronę prozdrowotności oraz żywności funkcjonalnej.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz