Fitness Biznes 02/2022

Kiedy twój budżet marketingowy został zmniejszony, a obecne działania ograni- czają się do puszczania reklam w gazecie lub druku ulotek w tysiącach egzempla- rzy, czas wdrożyć inne działania. Ograni- czony budżet to nie powód, aby całkowi- cie przestać mówić o swojej ofercie czy też nie wprowadzać nowych produktów. SKUTECZNY MARKETING, CZ. 1 JAK PRACOWAĆ ZE ZMNIEJSZONYM BUDŻETEM? C zas ograniczeń to również czas szukania nowych i innych rozwiązań, skoro obecne się nie sprawdziły lub wymagają od nas zbyt dużych na- kładów finansowych. Jakie działania są najważniejsze? Jest kilka działań, które możesz przeprowadzić zanim zaczniesz płacić za inne narzędzia marketingowe. Jednym z nich są opinie od naszych klientów ‒ zbiera- nie opinii np. na profilu na Facebooku lub na profilu firmy w Google Moja Firma. Jeśli mamy stronę internetową lub landing page (jednostronicowa strona interne- towa bez zakładek), możemy umieścić sekcję z opiniami klientów. Warto prosić klientów o dobre opinie, ponieważ znana zasada marketingowa mówi, że jeśli produkt podobał się klientowi, to powie o tym sam z siebie tylko czterem osobom, jeśli jednak jest niezadowolony, dowie się o tym 16 osób. Aby zapobiec samym złym opiniom, które na pewno się zdarzą, dobrze jest prosić swoich klientów o zostawienie o nas dobrej opinii. Możesz wysyłać link w wiadomościach prywatnych przez Instagram lub Facebook, możesz zrobić mailing do swoich klientów z posiadanej bazy użytkowników. Możliwe jest też stworzenie posta ze wskazanym linkiem i z prośbą o informację zwrotną. Dobrym rozwiązaniem jest również zorganizowanie dla swoich klientów ankie- ty i np. drobnych upominków z podziękowaniem za wypełnienie opinii o naszej firmie. W wielu firmach doskonale sprawdza się również program poleceń. Każdy zadowolony klient opowiadający o naszej firmie ma możliwość nakłonić swoich znajomych do skorzystania z naszej oferty. Nie ma niczego lepszego niż usłysze- AGATA CHMIELEWSKA ZDJĘCIE KATARZYNA WOŁYNIAK Magazyn BIZNES

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz