Fitness Biznes 02/2022
48 |RYNEK I TRENDY Najlepiej stwórz adres e-mailowy będący nazwą twojej firmy: nazwafirmy@gmail.com Krok 1. Nazwa firmy W celu założenia wizytówki Google możesz odnaleźć swoją firmę, wpisując pierwsze litery nazwy. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć firmy na liście, skorzystaj z opcji „DODAJ INFORMACJE O SWOJEJ FIR- MIE”. Krok 2. Adres firmy Kolejny krok to podanie danych adresowych lokalizacji. W konfigu- ratorze należy wybrać „Tak”, jako odpowiedź na pojawiające się py- tanie: „Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić?”. W kolejnym oknie podaj dane adresowe firmy. Krok 3. Dane kontaktowe Jest to jedna z najważniejszych kwestii. W tym miejscu podajesz numer telefonu, adres e-mailowy czy adres strony WWW. W taki spo- sób klient klikając z poziomu np. mapy Google będzie mógł do ciebie bezpośrednio zadzwonić. Najlepiej gdyby to był numer telefonu do recepcji lub obsługi klienta. Krok 4. Weryfikacja Ostatni etap przy tworzeniu wizytówki Google Moja Firma to wery- fikacja, czyli sprawdzenie. Potwierdzenie jest niezbędne do utworzenia wizytówki i spraw- dzenia, czy dana firma należy do ciebie. Jednym ze sposobów jest wysłanie na podany wcześniej adres firmy kartki z kodem weryfikacyj- nym. Kod ten po otrzymaniu pocztą tradycyjną należy podać w pa- nelu Google Moja Firma. Dzięki założeniu wizytówki Google Moja Firma klienci znajdą two- ją firmę, twoje usługi na mapach Google. Opinie ich są oczywiście również dodawane w takiej wizytówce i wpływa to na podjęcie przez twoich klientów decyzji o kontynuacji usługi lub skorzystaniu z niej po raz pierwszy. Jest to bezpłatne narzędzie dające wiele możliwości. Menedżer firmy w Google Będąc właścicielem profilu firmowego na Google, możemy marke- tingowo korzystać z opcji, takich jak: ‒ prośby do klientów o opinie na naszym profilu, ‒ tworzenie i wstawianie ofert czasowych, – widoczność w Google, nawet w mapach, ‒ ustawianie płatnych reklam Adwords (reklamy w kwocie nawet 200 zł przynoszą spodziewane efekty), ‒ umieszczanie produktów firmy, ‒ zdjęcia wnętrza czy wideo z procesem wejścia np. do klubu fitness (zachęcenie do odwiedzenia nas). Narzędzia oferowane przez Google wymagają naszej pracy, jednak przynoszą efekty w postaci zapytań klientów i są kolejnym miejscem, w którym widoczna jest nasza oferta. nie z ust znajomej czy kogoś z rodziny pozytywnej informacji o sku- tecznym treningu personalnym i realnych efektach pracy z trenerem, czy też opinii o fantastycznej atmosferze w klubie fitness i zaopieko- waniu się klientem. Program poleceń może polegać np. na obniżce ceny karnetu dla osoby, która przyprowadziła kolejnego klienta, lub dodatkowej usłu- dze – np. dla naszej stałej klientki przychodzącej ze swoją przyja- ciółką mamy dodatkowe wejście w miesiącu do klubu lub np. jeden trening personalny jako dodatek do standardowych wejść. Możemy jednocześnie upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Za- ufany nowy klient i stała klientka, która może chcieć wykupić więcej treningów personalnych razem z przyjaciółką. Czym jest cross-selling? Cross-selling to sprzedaż krzyżowa do tej samej grupy docelowej klientów, jaką posiada nasz partner. Jeśli mamy takich samych klien- tów, warto wspólnie zaoferować usługę wspierającą siebie nawza- jem. Potencjalni partnerzy klubu, z którymi możemy zrobić cross-sel- ling, to: dietetyk lub poradnia dietetyczna, catering dietetyczny, sklep sportowy w naszym mieście lub klub sportowy. Sprzedaż krzyżowa polega na wzajemnym polecaniu swoich usług, ale również na tzw. usłudze dopełniającej, czyli np.: „kup catering dietetyczny i wykup treningi personalne w cenie x za obie usługi”. Dla klientów możemy mieć dyżur dietetyka dwa razy w miesiącu gratis w naszym klubie. Jest również możliwość organizowania wspólnych wykładów – nauki lub robienia np. live’a na FB czy Instagramie. Dzie- lenie się wspólną wiedzą. Tym sposobem praktycznie bezpłatnie tworzycie wartościowe tre- ści dla klientów. Nie jest to sprzedaż bezpośrednia, a etap polubie- nia klubu fitness czy trenera. Od polubienia już całkiem niedaleko do podjęcia decyzji i zakupu. Obecnie marketing mocno zwraca uwagę na fakt, że klienci od nas nie kupują, a dołączają do plemion. Jeśli otrzymają wartość w formie wiedzy z zakresu kompleksowej opieki nad własnym ciałem, będą nimi kierować inne pobudki niż zakup karnetu i postanowienia no- woroczne. Darmowe narzędzia do wykorzystania od teraz Mimo panującej opinii o efektywności działań na Instagramie, Fa- cebooku, TikToku czy Linkedinie, jedyną wyszukiwarką usług, pro- duktów i miejsc jest nadal wyszukiwarka Google. Pomimo zmian, jakie wprowadzają operatorzy mediów społecznościowych, to tylko wyszukiwarka Google oferuje możliwość znalezienia po słowach klu- czowych. Tam są nasi klienci, więc dajmy się znaleźć. 1. Google Moja Firma – (ang. Google My Business) Wizytówka Google Moja Firma jest bezpłatna i jest to profil twojej firmy udostępniany w wyszukiwarkach i w mapach Google. Pozwala ona na dostarczenie potencjalnym klientom najbardziej przydatnych informacji na temat twojej siłowni czy klubu fitness. Są to takie dane, jak: numer telefonu, adres, godziny otwarcia, opinie klientów czy przekierowanie do strony WWW. Krok 0. Załóż konto Google Chcąc uruchomić wizytówkę Google, należy założyć konto w Go- ogle. Dobrze by było, żeby dane do tego konta zostały zapisane w osobnym pliku, tak abyś mógł do niego wrócić. Z tego samego konta możesz korzystać, tworząc kanał na YouTubie lub uruchamia- jąc reklamy Adwords.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz