Fitness Biznes 03/2021

konsumenci pozostają lojalni wobec mar- ki opierając się na kluczowych czynnikach, takich jak: łatwość i wygoda, spersonalizo- wane usługi, zaufanie i reputacja, bezpie- czeństwo produktu (w tym bezpieczeństwo zdrowotne). Kluby fitness muszą brać pod uwagę te czynniki. Jednak, być może jesz- cze bardziej interesujące w tym badaniu jest to, że w przypadku około 15 proc. konsu- mentów pandemia nie zmieniła ‒ i nie zmieni ‒ ich nawyków. Kolejna jedna trzecia respon- dentów dokona zmian w swoich nawykach, ale jeszcze nie wie, co dokładnie zrobi. Na- tomiast blisko połowa badanej populacji to ludzie skłonni do zmian. Myślę więc, że bran- ża fitness powinna skupić się właśnie na tej grupie, bo ta grupa ludzi jest skłonna np. do odejścia od marki, jeśli tylko komuś innemu uda się zdobyć ich uwagę w wygodny spo- sób i przewidzieć ich potrzeby, co oczywiście jest najtrudniejsze. W tej branżowej układance z jednej stro- ny mamy klientów klubów, po środku właścicieli obiektów, a po drugiej stronie producentów i dystrybutorów sprzętu. Czy rynek fitness jest dziś taki sam jak przed COVID-19? Na rodzimym gruncie widzę postawę „Przeczekamy i zobaczy- my”. Mam tu na myśli ciszę, jaka zapa- nowała na rynku w kontekście np. komu- nikacji marek czy marketingu w ogóle. Odnoszę wrażenie, że wiele firm zamro- ziło się lub zahibernowało. Jak wygląda sytuacja w Europie i na świecie? FIBO w tym roku się nie odbyło. Kilka dużych firm ma wątpliwości co do pokazania się na targach w 2022 roku. Czy to pokazu- je, że jesteśmy w innym punkcie, na in- nym poziomie po pandemii, a właściwie podczas jej kolejnej fali? ‒ Pandemia wywarła ogromny wpływ na or- ganizację wydarzeń. Większość z nich zosta- ła przełożona na 2022 rok. IHRSA była w sta- nie zorganizować w październiku tego roku swoją doroczną konwencję jako wydarzenie hybrydowe. Dzięki takiej formule uczestnicy z Ameryki mogli być obecni w Dallas, pod- czas gdy nasza międzynarodowa publicz- ność mogła uczestniczyć w konwencji zdal- nie. Efekt był nieoczekiwany. Ponad 3600 osób wzięło udział w wydarzeniu online, a ponad 2800 ‒ osobiście w Dallas. Dziękuję za rozmowę. Fot. archiwum własne Florian Cartoux

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz