Fitness Biznes 03/2021

30 |RYNEK I TRENDY D yrektorem zarządzającym sieci jest Rene Moos, były holender- ski zawodowy tenisista z 30-let- nim doświadczeniem w branży fitness. W 1984 roku Moos otworzył swój pierwszy klub fitness ‒ został współzałoży- cielem HealthCity, operatora klubów klasy premium, gdzie następnie objął stanowi- sko dyrektora generalnego. W 2010 roku HealthCity kupiło 28 klubów Basic-Fit, a w 2013 roku Moos podjął decyzję o roz- dzieleniu HealthCity i Basic-Fit. Moos po- szerzył portfolio klubów Basic-Fit z począt- kowych 28 lokalizacji do 419 na koniec 2016 roku. Prosty model członkostwa ‒ Opierając się na naszym wieloletnim do- świadczeniu, łączymy elastyczny, tani mo- del członkostwa z wysokiej jakości sprzę- tem fitness i technologią. Oferujemy zajęcia grupowe w klubach, ale i zajęcia wirtualne. W ramach członkostwa klienci mogą też korzystać z aplikacji Basic-Fit App, która oferuje harmonogramy treningów, dostęp do naszej platformy wideo GXR dla zajęć grupowych, trenera online i wiele innych funkcji, które umożliwiają członkom klubu wykonywanie treningów gdziekolwiek są i kiedy tylko chcą – mówią przedstawiciele sieci. Jak na prosty model członkostwa przy- stało, osoby, które chcą dołączyć do Ba- sic-Fit, mają możliwość wyboru pomiędzy dwoma pakietami ‒ Comfort i Premium. W obu typach członkostwa można ćwiczyć w każdym z klubów w Europie i korzystać ze wszystkich usług klubu Basic-Fit. Pa- kiet Premium oferuje członkom możliwość przyprowadzenia znajomego za każdym razem, gdy udają się do klubu. Ponadto członkostwo Premium może być dzielone z jedną osobą z gospodarstwa domowe- go. Opłata za roczne członkostwo Com- fort wynosi 19,99 €, a za Premium 29,99 € ‒ w obu przypadkach koszt za cztery tygo- dnie. Basic-Fit oferuje również jednodniowe karnety, które dają jednorazowy dostęp do klubów. Strategia olbrzyma Basic-Fit wierzy, że wszyscy ludzie po- winni mieć dostęp do fitnessu. ‒ Naszym celem jest zapewnienie doskonałego do- świadczenia treningowego w dobrej cenie. Ma być przystępne i łatwo dostępne dla rodzin i osób indywidualnych, od amatora do sportowca. Naszym celem jest bycie najczęściej wybieraną i pożądaną marką fit- ness w Europie – informuje sieć. Basic-Fit zapowiada dalszy rozwój dzia- łalności poprzez otwieranie nowych lokali- zacji, a także poprzez wykorzystanie dodat- kowych możliwości przychodów. Zdaniem zarządu Basic-Fit fragmentacja rynku usług fitness & wellness oferuje możliwości kon- solidacji poprzez selektywne przejęcia i konwersję innych klubów. Marka upatruje w tym sposób na przyspieszenie rozwo- ju sieci. – Uważamy też, że poza krajami, w których jesteśmy już obecni, wiele innych rynków w Europie oferuje równie atrakcyjne możliwości rozwoju w dłuższej perspekty- wie czasowej – mówią przedstawiciele sie- ci. Zainteresowanie innymi niż dotychczas rynkami potwierdzono na spotkaniu dla in- westorów, które odbyło się 4 listopada br. Z przedstawionych dokumentów wynika, że sieć już w czwartym kwartale przyszłego roku otworzy kluby w szóstym kraju euro- pejskim, a przygląda się uważnie perspek- tywom rozwoju w kolejnych ośmiu krajach. Czy Polska także jest na celowniku? Rene Moos

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz