Fitness Biznes 03/2021

W artykukle wykorzystano zdjęcia i materiały prasowe Basic-Fit. Ambitne plany giganta Basic-Fit ma bardzo ambitne plany rozwoju na najbliższe kilka lat. Mówi się o 200‒300 otwarciach na rok, co oznacza, że do 2030 roku sieć może mieć w swojej ofercie nawet 3000‒3500 obiektów. Zarząd sieci postrzega obecną sytuację jako sprzy- jającą rozwojowi. Wymienia m.in. dostęp- ność ciekawszych lokalizacji oraz lepszą pozycję negocjacyjną jako czynniki wpły- wające na dynamikę wzrostu. Co ważne, największy operator fitness w Europie nie spoczywa na laurach, jeśli chodzi o ofertę swoich klubów. Koncepcja marki została nieco odświeżona. Up-date to efekt analiz potrzeb konsumentów, które się zmienia- ją. Obok formatów działających w syste- mie 24/7 istotną rolę w przyszłości będę odgrywać kluby ekspresowe w większych miastach (aby uzupełnić już istniejące i za- spokoić szerzej potrzebę na trening) oraz w małych miejscowościach (aby powięk- szyć pole działania marki). Czy nie przypo- mina to działań na rynku retailu? O tym, że warto obserwować strategię rozwoju skle- pów spożywczych w Polsce, pisałam już kil- ka lat temu. Szczególnie wymagającym, ale i wyjątkowo intrygującym wyzwaniem dla marki Basic-Fit zdaje się być zdobycie serc klientów w mniejszych miejscowościach. Często powtarzające się w prezentacjach firmy zdanie: „Każdy ma prawo do treningu dobrej jakości i w dobrej cenie” brzmi jak cel, który Basic-Fit będzie starał się zreali- zować. W podboju tego rynku może pomóc także aplikacja, czyli narzędzie pozwalające towarzyszyć klientowi 24 godziny na dobę. Centrum marki Basic-Fit i jej fitnessowego świata staje się nie klub, który jak widać też będzie coraz bliżej miejsca zamieszkania czy pracy klienta – można powiedzieć „na wyciągnięcie ręki” ‒ ale aplikacja. To, co zdaje się być biznesowo bardzo pociągające dla osób zarządzających mar- ką Basic-Fit, to niski wskaźnik penetracji. Kraje, w których zaledwie kilka procent społeczeństwa korzysta z usług klubów fit- ness, stanowią dla Basic-Fit ciekawe kąski. W jednym z raportów zarząd określa taką sytuację mianem „ogromnej szansy”. Prognozy na przyszłość Jak wynika z badań i analiz sieci, ponad 60 proc. osób ćwiczących regularnie bę- dzie w przyszłości preferować połączenie ćwiczeń w klubie, na świeżym powietrzu i w domu. Praca wielu osób będzie coraz bardziej elastyczna i będzie miała coraz częściej charakter hybrydowy. Co to ozna- cza? Duże zmiany w branży fitness. Zmiany, które są wyzwaniem na kolejne lata także dla giganta europejskiego rynku. „Nie jesteśmy tylko boksem ze sprzętem do treningu. Jesteśmy Basic-Fit” – mówi operator i kontynuuje ekspansję. Up-date to efekt analiz potrzeb konsumentów, które się zmieniają.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz