Fitness Biznes 03/2021

Badanie Deloitte „Global Marketing Trends 2022” przeprowadzono, aby pomóc specjalistom od marketingu i osobom odpowiedzialnym za tworze- nie rozwiązań dla klientów. W raporcie z badania eksperci zauważają i poddają analizie siedem trendów. LUDZIE, DANE, DOŚWIADCZENIA O statnie 18 miesięcy przedefiniowało strategie zaangażowania klienta. Aby pomóc markom odnaleźć się w tych wyjątkowych czasach i znaleźć swoją nową drogę do serc i portfeli konsu- mentów, trendy podzielone zostały na trzy grupy: ludzie, dane i doświadczenia. Nie tylko nie wykluczają się one wzajemnie, ale współtworzą spójny system współzależności. To siedem puzzli, które po ułożeniu tworzą podstawę doświadczeń konsumentów. W świecie, w którym konsumenci przechodzą płynnie z rzeczywistości cy- frowej do świata realnego i z powrotem, linearna mapa podróży klienta zdaje się być reliktem przeszłości. Konsument oczekuje bardziej spersonalizowa- nych doświadczeń skrojonych na miarę jego potrzeb, ale jednocześnie bar- dziej zwraca uwagę na to, jak pozyskiwane i przetwarzane są jego dane. Bez- pieczeństwo to słowo klucz. W nowej rzeczywistości nawet definicja wygody/udogodnienia uległa zmia- nie. Konsumenci oczekują, że usługa lub produkt będą dostępne praktycznie na wyciagnięcie ręki, a konkretnie na „naciśnięcie przycisku”. „Global Marketing Trends 2022” to nic innego jak mapa drogowa dla osób odpowiedzialnych za marketing. To ściągawka, która podpowiada, jak marki mogą prosperować w coraz bardziej złożonym świecie. To także inspiracja do holistycznego przemyślenia, w jaki sposób marki angażują się w relacje z klientami, i do weryfikacji wizji sprzed marca 2020 roku. Trend 1: Autentyczne cele, czyli nowy model budowania marek W kontekście przybierających na sile rozmów o rozwoju i wzroście, który mierzony jest nie przez liczby, ale poprzez pozytywny wpływ na życie ludzi i otaczającego ich świata, zmienia się filozofia działania i rola pełniona przez marki. Coraz więcej z nich wraca do korzeni i zadaje sobie pytanie, dlaczego tak naprawdę istnieję? Brand purpose, o którym mowa w raporcie, to nowy model budowania marek, posiadających głębszy cel i sens istnienia. Redefi- niuje on wszystkie obszary działalności marki, pozwalając jednocześnie bu- dować jej przewagę konkurencyjną oraz zwiększać siłę i wiarygodność. Tego bowiem oczekuje konsument.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz