Fitness Biznes 03/2021

Magazyn BIZNES o konkretnym segmencie klientów. W tym przypadku są to kobiety w ciąży. Wszystkie artykuły są umieszczane w trzech kategoriach „Tre- ning w ciąży I trymestr”, „Trening w ciąży II trymestr”, „Trening w ciąży III trymestr”. Adresy URL są zatem podobne, łączy ich fragment ad- resu, czyli www.klub.pl/trening-w-ciazy-i-trymestr/adres-artykulu1 czy www.klub.pl/trening-w-ciazy-i-trymestr/adres-artykulu2 itp. Klub tworzy w Managerze Reklam FB kilka niestandardowych grup, czyli osób które: • odwiedziły podstrony bloga zawierające w adresie URL „trening-w-ciazy-i-trymestr” – grupa kobiet na początku ciąży; • odwiedziły podstrony bloga zawierające w adresie URL „trening-w-ciazy-ii-trymestr” – grupa kobiet w II trymestrze ciąży; • odwiedziły podstrony bloga zawierające w adresie URL „trening-w-ciazy-iii-trymestr – grupa kobiet pod koniec ciąży. Teoretycznie wszystko się zgadza. Udało nam się wydzielić grupy kobiet w początkowym, środkowym i końcowym okresie ciąży, któ- re czytają bloga. Możemy do nich kierować dedykowane kampanie reklamowe: trening dla kobiet w ciąży dla kobiet z I i II trymestrze, a dla kobiet w III trymestrze cykl zajęć „Powrót do formy”. Ale uwaga: nasza kobieta w ciąży, która początkowo jest w I trymestrze, po kilku miesiącach przejdzie do lektury artykułów dla kobiet w II trymestrze, a później III trymestrze. Znajdzie się zatem jednocześnie w trzech gru- pach odbiorców, ogólnie kobiet w ciąży. Jak wykluczyć tę sytuację? Masz kilka możliwości, jedną z nich jest wskazanie w każdej grupie zakresu czasu w jakim użytkownicy odwiedzili daną kategorię bloga, a następnie połączenie/wykluczenie danych grup w kolejnych usta- wieniach. Jak widać, im dalej w las, tym więcej drzew. Warto jednak przebić się przez gąszcz ustawień, by twoje kampanie były lepiej do- pasowane. Zwróć uwagę, że jest to przykład górnego poziomu lejka marketin- gowego. Jego celem jest generowanie leadów na zajęcia dla kobiet, które chcą wrócić do formy sprzed ciąży. Czy widzisz na swojej stronie internetowej miejsce na miękkie tre- ści, które ułatwią generowanie leadów? Rozważ nie tylko publikację twardej oferty, czyli członkostwa w klubie, ale również artykułów, któ- re wygenerują większy ruch na stronie. Im szerszy lejek, tym więcej możliwości późniejszej segmentacji odbiorców. Więcej na temat tworzenia generowanie leadów przez FB w oparciu o grupy odbiorców twojej strony internetowej przeczytasz w rozszerzeniu do tego artykułu na fitnessbiznes.pl !

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz