Fitness Biznes 03/2022

ekspert związany z branżą fitness od 34 lat, zarządzający klubami premium. W piątek Leach brał udział w dwóch panelach dysku- syjnych, w sobotę przybliżył tajniki sprzedaży i marketingu. Swój wykład rozpoczął od mało optymi- stycznego akcentu, związanego z recesją, która dotknęła (także) irlandzkie kluby po kry- zysie finansowym z 2008 r. – W ciągu ponad 30 lat pracy nie widziałem tylu wycofań klien- tów. My i nasi konkurenci zamykaliśmy kluby w Dublinie. Jednocześnie pojawiły się kluby budżetowe – mówił Leach. – Jeśli jednak ma- cie dobry zespół sprzedażowy, a wasi kon- kurenci go nie mają, wtedy możecie odnieść większy sukces niż oni. Kiedy wróciliśmy po covidzie, wykorzystaliśmy te same narzędzia, którymi już dysponowaliśmy. Nasza strategia polega na zarządzaniu piętnastoma wypra- cowanymi przez nas obszarami – mówił. Pasjonująca opowieść o nich trwała nie- mal dwie i pół godziny. Wykład Alana Leacha okazał się niezwykłą podróżą przez meandry marketingu w sektorze fitness. Klient na pierwszym miejscu Uzupełnieniem wykładu Leacha była krót- ka prelekcja o narzędziach do zarządzania sprzedażą wygłoszona przez Tomasza Na- piórkowskiego wspieranego przez Sebastia- na Gazdę. Obaj przedstawiciele Polskiej Federacji Fit- ness wzięli też udział w debacie o klubach butikowych, do której zaprosili także Toma- sza Gacia, trenera personalnego, fizjotera- peutę, Bartłomieja Kołodziejka, menedżera z 20-letnim doświadczeniem w rozwijaniu i sprzedaży B2B i B2C, a także Marka Pru- sińskiego, Head of Fitness w Xtreme Fitness Gyms oraz właściciela GRIT Laboratory. Eksperci mówili o swoich wizjach klubu butikowego. Mimo różnych (choć bynajmniej nie wykluczających się) perspektyw, z jakich patrzą na ten wycinek branży, zgodzili się co do jednego: ze względu na wyższe ceny pro- ponowane klientom, kluby butikowe muszą oferować znacznie więcej niż tylko „miejsce do ćwiczeń”. Muszą ofertować indywidual- ne podejście zaangażowanych pracowni- ków i trenerów oraz pasję, którą zaszczepią w klientach. Organizatorzy zdradzili datę kolejnej edycji. Ta odbędzie się 19‒20 maja 2023 r. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz