Fitness Biznes 03/2022

24 |RYNEK I TRENDY 1. Atrakcyjne otoczenia/okolica Pierwsze wrażenie członków i poten- cjalnych gości kieruje się nie na wejście do klubu, ale na budynek, w którym się mieści. Czasem zapominamy o tym, co dzieje się tuż za drzwiami, ale gdy to przeoczysz, tracisz okazję, by wywrzeć pozytywne wrażenie na osobach wchodzących do twojego obiek- tu. ‒ Dbaj o wygląd elewacji ‒ radzi Bryan Dunkelberger, właściciel S3 Design. ‒ Skup się na tym, by wejście było zadbane, czyste i zachęcające. Nie dopuść do tego, by było byle jakie. Możesz nawet zlecić ponowne po- malowanie, dzięki czemu budynek odzyska swój blask, nawet jeśli nie zdecydujesz się na zmianę kolorystyki wystroju. Jeśli odno- wisz elewację lub wnętrze klubu, uzyskasz odświeżony wygląd stosunkowo niskim kosztem. – Spójrz na to szerzej. Jeśli twój klub bę- dzie przyciągał atrakcyjną elewacją i wej- ściem, możesz trafić do większej i bardziej zróżnicowanej grupy docelowej niż twoja klientela – zauważa Hervey Lavoie, prezes OLC Architecture, Interiors and Aquatics. – Nie zawężaj perspektywy wyłącznie do klubowiczów – mówi. – Niech twój klub, nieważne czy jest usytuowany w centrum lobby, recepcja, strefa treningu grupowego, a także dbałość o detale. Na tym niezwykle konkurencyjnym rynku musisz zbudować wi- zerunek marki, która inspiruje, wnosi powiew świeżości i przyciąga niczym magnes. Twój klub musi być miejscem, w którym klienci chcą przebywać, bo emanuje pozytywną energią, jest komfortowe i funkcjonalne. Jak więc poprawić wygląd klubu, gdy twój bu- dżet jest napięty? Poprosiliśmy ekspertów od designu, by podpowiedzieli nam kon- kretne obszary i inwestycje, które z miejsca odświeżą wizerunek klubu i nie nadszarpną klubowego budżetu. W efekcie wyłoniły się cztery główne obszary, na których warto się skoncentrować. Visani Green Dunkelberger Lavoie miasta, czy na jego obrzeżach, „zaprasza” każdego do wejścia do budynku. Firma OLC na przykład tak zaprojektowała obiekt Nona Performance Center, by przejście przez jego lobby było de facto skrótem z parkingu do centrum miasta. Inne nieskomplikowane i niedrogie elemen- ty elewacji, na które zwraca uwagę Lavoie, to zadaszenie, które wizualnie uatrakcyjni wej- ście. Spotęguje pozytywne wrażenia z wej- ścia i wyjścia członków z budynku. Spraw- dzonym pomysłem jest też zewnętrzny plac z miejscami do siedzenia lub do organizacji eventów na świeżym powietrzu. Podobnie zresztą jak wygodniejsze dojście do budyn- ku ‒ poprzez zastosowanie kostki brukowej spowalniającej ruch drogowy wokół. – Z kolei dodanie przeszkleń do pustych ścian zewnętrznych można potraktować jako istotny element strategii marketingowej. Tym sposobem nie tylko wpuścimy cenne światło dzienne, ale także przykujemy uwagę prze- chodniów. Będą mogli obserwować wszelką pulsującą energią aktywność w środku obiek- tu, zwłaszcza wieczorem – dodaje Donaldo Visani, starszy projektant w OLC. – Poza tym modernizacja oświetlenia zewnętrznego, np. The Refinery w Atlancie – projekt S3 Design Level Fitness Club (Yorktoon) – projekt Fabiano Designs

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz