Fitness Biznes 03/2022

artykułów w miesiącu może być kosztem około 500 zł, ale efekty tych regularnych publikacji będą widoczne po mniej więcej trzech miesią- cach. Jak rozpocząć współpracę z copywriterem, tak aby publikować regularnie na własnym blogu i oczywiście, aby zyskać klientów? 1 Ustal swój własny plan. Jak chcesz utrzymywać kontakt z klien- tem? Zaproponuj kategorie treści, np.: – porady treningowe, – jak ćwiczyć na danej maszynie, – gotowe zestawy na daną partię ciała, – porady dietetyczne, – informacje o twoich promocjach, aktualnościach, działaniach. 2 Zastanów się nad pokryciem tematycznym z osobami współ- pracującymi: – wchodź w kontakty biznesowe z dietetykami, trenerami, lekarzami, sklepem z odżywkami, – jakie tematy oprócz fitnessu i siłowni mogą interesować twoich klientów (np. wytrzymałość, jak przygotować się do biegów, co naj- lepiej jeść na śniadanie w dniu treningowym, co może zaniepokoić ciebie podczas treningu). 3 Spisz na oddzielnej liście pytania, które zadają twoi potencjalni klienci, aby znaleźć ciebie w internecie. Pamiętaj, nie chodzi tylko o pytanie „siłownia w Warszawie” lub „klub fitness w Otwocku”, ale np.: – jak ćwiczyć crossfit, – czym różni się rower eliptyczny od orbitreka, – jak zacząć ćwiczyć, jak się zmotywować, – jak ćwiczyć przy bolących kolanach. 4 Ustal cel dla copywritera. Jakie mogą być cele dla copywritingu: – stały regularny kontakt z klientem (publikacje na blogu, social me- dia), – wysyłanie newslettera z ciekawostkami – jeden raz w miesiącu – stały kontakt, ekspert, – wzrost pozycji w wyszukiwarkach – audyt obecnej treści i na której pozycji na dane słowo kluczowe chcesz się znaleźć, – PR – artykuły pokazujące twoją firmę, twoją specjalizację, twoje wartości i wiedzę, – zmniejszenie dystansu pomiędzy tobą a klientami, – inspirowanie i motywowanie twoich klientów do działania – np. zwiększenie sprzedaży. Utrzymuj kontakt z obecnym klientem. Jest to na pewno korzyst- niejsze budżetowo niż poszukiwanie nowych klientów i próba przeko- nania ich do swoich usług czy produktów. Czym jest recykling treści i jak go skutecznie wykorzystać? Ostatnim tematem związanym z pisaniem artykułów i dzieleniem się swoją wiedzą jest tzw. recykling treści. Skoro już raz została napi- sana treść, to teraz można ją kilkukrotnie udostępniać na różnych ka- nałach. Napisany artykuł można spokojnie podzielić na kilka postów lub udostępnić go w gazecie drukowanej, skoro był już w internecie. Ten sam artykuł możesz również wysłać swoim klientom przez new- slettera. Pamiętaj, wykorzystuj szansę i bez wydawania dodatkowych pie- niędzy działaj z tym, co masz. Wykorzystaj obecne narzędzia, umie- jętności personelu i czas, jakim dysponujesz. Działaj z tym, co masz i mądrze to wykorzystaj. O tacza nas ogrom firm marketingowych i reklamowych, próbujących nakłonić do skorzystania z ich oferty. Jako właściciele firm, szczególnie w słabszych miesiącach, próbujemy chwytać się, jak tonący deski, każdej możli- wej okazji, jaką nam ktoś dobrze sprzeda. Często sami popełniamy podstawowy błąd, jakim jest całkowita rezygnacja z budżetu marketin- gowego. To pierwsza decyzja mająca nas uratować przed upadkiem. A powinno być na odwrót. Zwiększony budżet marketingowy na wła- ściwe działania da nam efekt i klientów. Jeśli chcesz wydawać pieniądze na płatne promocje i twoją obec- ność marketingową, to należy sobie zadać przede wszystkim pytanie o obecną sytuację, o poprawność działań i analizę obecnych narzędzi, np. komunikacji z klientem. Sprawdzam! Jednym z posiadanych narzędzi komunikacji marketingowej jest strona internetowa lub landing page. Jeśli posiadasz stronę interneto- wą, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy: – wszystkie podstrony działają poprawnie, – wszystkie linki są klikalne, – strona jest dobrze widoczna na telefonie komórkowym (responsywna strona WWW), – dane firmy są aktualne, – opisany produkt lub usługa jest aktualna, – zdjęcia na stronie są aktualne, dobrej jakości, zachęcające, – czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL. Kolejnym elementem, który możesz mieć na swojej stronie WWW, jest blog lub inaczej baza wiedzy. Jest to jedna z podstron, sekcja na stronie WWW. Nie tylko masz tam okazję edukować, dzielić się wiedzą z klientami, ale także umieszczać aktualności. Taki blog pełni funkcje: – informatora o nowościach, – potwierdzenia wiedzy specjalistycznej dotyczącej działalności firmy, – nowa treść na stronie publikowana regularnie, np. dwa razy na mie- siąc, wpływa dobrze na pozycjonowanie, – słowa kluczowe – po których nasi klienci będą nas poszukiwać. Zaimplementowanie nowej podstrony z blogiem to inwestycja, która nie kosztuje dużo, ponieważ jest to kolejna podstrona na istniejącej już platformie. Chcąc jednak, aby inwestycja w BLOG zwróciła się, należy pamiętać o zapewnieniu contentu, jakim są artykuły. Regularna publi- kacja artykułów i ich plan to podstawa tego działania niskobudżeto- wego. Pisanie dobrych artykułów na stronę WWW, bloga, to zadanie dla: – ciebie, jeśli masz czas i potrafisz dobrze pisać, – współpracowników, jeśli potrafią to robić, – dla copywritera, czyli zewnętrznego pracownika zajmującego się za- wodowo pisaniem tekstów. Content marketing – czyli dzielenie się wiedzą specjalistyczną Mimo sporej liczby artykułów, przedruków, blogów, profili instagra- mowych obecnie dostępnych, można łatwo wpaść w pułapkę i stwier- dzić, że nie będziesz się wychylać ze swoją wiedzą, skoro i tak jest już wielu takich specjalistów. Nic bardziej mylnego. Specjalistyczna wiedza w zakresie fitnessu jest doceniana przez twoich klientów. Nawet jeśli o tym pisali już prawie wszędzie, twoi klienci mają zaufanie do ciebie i warto to podtrzymać poprzez dzielenie się swoją wiedzą. Zasady tworzenia dobrego zlecenia dla copywritera Koszt usługi napisania artykułu przez copywritera waha się od około 200 zł do praktycznie 1000 zł i więcej. Napisanie np. dwóch 44 |KNOW-HOW

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz