Fitness Biznes 4/2022

Magazyn BIZNES 30 sierpnia operator całodobowych klubów fitness CityFit uruchomił nowy model bizne- sowy, CityFit Blue. Pierwszy lokal powstał w Puławach, w Galerii Zielonej (ul. Lubel- ska 2). Na powierzchni 1150 mkw. znajduje się sześć stref treningowych: funkcjonalna, wolnych ciężarów, maszyn oporowych, car- dio, studio zajęć grupowych, strefa relak- su – wyposażonych w sprzęt marki Matrix. Podobnie jak w klubach CityFit, klubowi- cze CityFit Blue w cenie karnetu otrzymają dostęp do wszystkich stref i zajęć grupo- wych oraz udogodnień, takich jak: źródełka z wodą filtrowaną, plany treningowe i diety dostępne w aplikacji CityFit, urządzenia do analizy składu ciała czy WiFi. W strefie re- laksu poza odpoczynkiem będzie można zakupić wodę, napoje, gadżety treningowe, a także napić się kawy, kupić i zjeść posiłek. Klub będzie czynny codziennie, również we wszystkie niedziele i święta. Od poniedział- ku do piątku w godzinach 6.00‒23.00, na- tomiast w weekendy między 8.00 a 20.00. CityFit Blue Puławy to showroom nowego modelu biznesowego – klubów przystoso- wanych do działania w modelu franczyzo- wym, również w mniejszych miastach. Ruszył pierwszy CityFit Blue Grupa Benefit Systems w drugim kwartale zanotowała ponad 50 mln zł zysku opera- cyjnego. Jest to o ponad 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie przed pandemią. Początek trzeciego kwartału jest również udany. Spółka szacuje, że pomimo sezonu letniego do końca sierpnia br. liczba kart sportowych zwiększy się do poziomu 1035 tys. w Polsce oraz do 367 tys. na rynkach zagranicznych. Dobre wyniki odnotowują także własne sieci fitness, które mimo ni- skiego sezonu utrzymały dobrą dynamikę sprzedaży karnetów B2C. W drugim kwartale br. przychody ze sprze- daży Benefit Systems wyniosły 459,6 mln zł i były aż o 155 proc. wyższe niż w analo- gicznym okresie w 2021 r. Grupa odnoto- wała 50,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 31,6 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom podmiotu dominującego (wobec 10,3 mln zł zysku netto rok wcze- śniej). Wzrost przychodów w drugim kwar- tale br. w stosunku do analogicznego okre- su w 2021 r. wynika m.in. z braku restrykcji ograniczających działalność obiektów spor- towych, ze wzrostu ARPU kart sportowych oraz dynamicznej odbudowy bazy karne- tów B2C w Polsce. – Za nami bardzo dobry kwartał. Po mie- siącach wytężonej pracy nad odbudową naszego biznesu oraz pomimo presji infla- cyjnej zaraportowaliśmy kwartalne wyniki powyżej poziomu sprzed pandemii. Do- brze rozpoczęliśmy również trzeci kwar- tał – mimo sezonu wakacyjnego zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych odnotowujemy wzrosty liczby kart. Szacuje- my, że w sierpniu liczba kart w Grupie prze- kroczy 1,4 mln sztuk. Na koniec 2022 roku, zakładając stabilną sytuację pandemiczną, planujemy przekroczyć poziom 1,5 mln kart sportowych na wszystkich naszych rynkach – wyjaśnia Bartosz Józefiak, członek zarzą- du Benefit Systems. Więcej informacji znaj- dziesz na www.fitnessbiznes.pl Mocny sprzedażowo sezon letni Fot. materiały prasowe

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz