Fitness Biznes 4/2022

18 |RYNEK I TRENDY Czy również zauważacie większe zainte- resowanie nordic walkingiem? Mam na myśli wasze obserwacje zarówno na po- ziomie organizatora zajęć, szkoleń, jak i organizatora imprez masowych. Helena Szulc: ‒ Twoje spostrzeżenia są spójne z naszymi. Skąd się to zaintereso- wanie bierze? Naszym zdaniem nordic wal- king to bardzo przyjemna forma aktywności zarówno dla osób, które dopiero rozpoczy- nają zajęcia ruchowe, jak i dla ludzi wyspor- towanych. Ogromnym plusem tego rodzaju aktywności jest obcowanie z naturą, która działa odstresowująco. Funkcjonuje też co- raz więcej grup oraz wydarzeń, do których można dołączyć, co nieskromnie mówiąc, jest też trochę naszą zasługą. Jesteśmy z tego niesamowicie dumni. Pandemia nie była dla was tak straszna, ponieważ wasz klub to przede wszyst- kim oferta outdoorowa, a lasy były za- mknięte tylko na chwilę. Czy mając za sobą to doświadczenie pandemii, ograniczeń, lockdownów, powstał wasz pomysł outdoorowych klubów fitness, w których nie tylko chodzi się z kijami, ale też z nimi ćwiczy. Opowiedzcie o tym. Marcin Szulc: ‒ Faktycznie przy oka- zji pandemii sporo osób zainteresowało się zajęciami w lesie i zakochało się w nordic walkingu. Nasi podopieczni nie ucierpieli, bo prawie cały czas byliśmy z nimi i stara- liśmy się dawać ogromne wsparcie. Jeśli chodzi o pomysł outdoorowych klubów fit- ness to możemy śmiało stwierdzić, że nasze zajęcia outdoorowe to zawsze były marsze nordic walking poprzeplatane różnorodnymi ćwiczeniami o charakterze wzmacniającym, wydolnościowym, integracyjnym, funkcjonal- nym, do których wykorzystywaliśmy bogatą infrastrukturę parków i lokalnych lasów. To sprawia, że aktywność ta przybiera jeszcze bardziej atrakcyjną formę. Dzięki temu, że zajęcia odbywają się na otwartym terenie, ludzie, którzy się im przyglądają, po pewnym czasie są chętni do tego, aby również dołą- czyć. Można powiedzieć, że same treningi są dla siebie świetną reklamą. Dzięki temu, że jest coraz więcej przeszkolonych instrukto- rów, już w większości polskich miast działają takie grupy, również pod marką Nordic Wal- king Poland. Trochę dziwi nas, że tak mało klubów fitness i studiów treningowych ma nordic walking w swojej ofercie. Przecież to otwiera dostęp do nowych grup docelowych. Także wśród tych osób, które nie lubią tre- nować w zamkniętych pomieszczeniach lub jeszcze o nas nie wiedzą. Przyznam, że mnie zaskoczyliście infor- macją, że Polska jest w czołówce kra- jów jeśli chodzi o popularność nordic walkingu. Na Pucharze w Choczewie wystartowało blisko 1000 osób! Helena Szulc: ‒ Polska jest nie tylko w czołówce w nordic walkingu, ale jest nr. 1 na świecie jeśli chodzi o popularność. Wystarczy zobaczyć, gdzie fraza nordic walking w Google Trends ma największe zainteresowanie. Tworzy to przeogromne Ogromnym plusem tego rodzaju aktywności jest obcowanie z naturą, która działa odstresowująco.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz