Fitness Biznes 4/2022

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Naszą ofertę i narzędzia, którymi dysponujemy, najlepiej prezentować na obiektach referencyjnych. Jednym z nich, niedawno otwartym, jest AquaStar w Stargardzie. Obiekt ten wyposażyliśmy w szatnie oraz w nasz system ESOK, czyli system obsługi klienta. A quaStar podzielony jest na cztery strefy funkcjonalne: ba- sen, sauny, siłownia i fitness. Wszystkie strefy posiadają jedną wspólną recepcję, przy której zaczyna się i kończy wydzielona bramkami strefa kontrolowana. Układ kontroli dostępu dla klientów był bardzo trudny do opanowania ze względu na fakt, iż strefy rozlokowane są na trzech kondygnacjach, do któ- rych prowadzą dwie klatki schodowe i winda. Cele biznesowe przede wszystkim Głównym celem inwestora było połączenie ofert niektórych stref, co przy takim a nie innym układzie architektonicznym dodatkowo komplikowało założenia. Przy realizacji systemu należało wziąć pod uwagę także inne cele biznesowe inwestora, jak np. pobieranie do- płat za nadplanowy pobyt w strefie basenowej i saunowej, natomiast brak dopłat w strefie siłowni i fitness. Wobec powyższych utrudnień zaplanowano oddzielenie bramka- mi strefy siłowni i fitness, a także wydzielono bramkami część sauno- wą, odpowiednio zabezpieczono (czytniki) klatki schodowe i windę oraz przejścia służbowe. Recepcja – centrum zarządzania Recepcję wyposażyliśmy klasycznie w sprzęt komputerowy, fi- skalny, czytniki transponderów i kart. Recepcja ta pełni standardo- we funkcje obsługowe: sprzedaje abonamenty, obsługuje manualnie wejścia (pobieranie opłat) i wyjścia (pobieranie ewentualnych dopłat). Pomimo niestandardowej lokalizacji zabudowy recepcji udało się tak zamontować bramki, aby ruch wejściowy i wyjściowy nie był kolizyjny. Współpraca to podstawa To jest odpowiedni moment, żeby pochwalić klienta. Rzadko zda- rza się bowiem, żeby w trakcie realizacji inwestycji włączał się ak- tywnie do rozmów o finalnym kształcie systemu, a w tym przypadku mieliśmy w nim doskonałego partnera do dyskusji. Spowodowało to weryfikację projektu pod kątem użytkowym oraz umożliwiło jego rozbudowę o urządzenia automatyzujące obsługę klienta oraz obni- żające koszty utrzymania obiektu. System ESOK został rozbudowa- ny o kiosk płatniczy i zwrotnik opasek. W kiosku klienci mogą sami rozliczyć dopłaty i oddać opaskę do zwrotnika, który po weryfika- cji otwiera sprzężoną z nim bramkę. Jak pokazują statystyki innych realizacji, drogą automatyczną (z użyciem zwrotnika) wychodzi od 40 do blisko 70 proc. klientów. Na krótko przed otwarciem obiektu podjęto jeszcze decyzję o automatyzacji wejścia, tzn. instalacji au- tomatu wydającego opaski (tzw. dyspensera). Ma to spowodować odciążenie etatowe recepcji i znakomicie zwiększyć przepustowość strefy wejściowej. Już po uruchomieniu obiektu użytkownik poprosił o zautomatyzowanie jeszcze jednej czynności. Chodziło tym razem o automatyczne pobranie dopłaty z karnetu klienta (o ile posiada) w momencie wrzucania opaski do zwrotnika. Taki „drobiazg” powo- duje zwiększenie przepustowości strefy wyjściowej. Case study: AquaStar Jakość made by Ojmar Klienci poruszają się po obiekcie z wykorzystaniem regulowanych opasek produkowanych przez Ojmar, w których zamontowany jest transponder Mifare o odpowiedniej specyfice gwarantującej bezpie- czeństwo zapisywanych na nim danych. To bezpieczeństwo jest ważne, ponieważ wszystkie szatnie w obiekcie zostały wyposażone w zamki bateryjne (także firmy Oj- mar), które na opaskach zapisują swoje dane. Ten typ zamków zo- stał wybrany już w trakcie projektowania obiektu. Zastosowanie tych zamków umożliwiło zrealizowanie jeszcze jednego wymogu zama- wiającego, jakim było przypisanie szatni do konkretnych usług. Takie rozwiązanie wprowadza na tym obiekcie ład i porządek. Wszystko się ze sobą łączy Kolejną częścią systemu jest integracja ESOK ze stroną internetową obiektu. Ogromna funkcjonalność za niewielką cenę. Klient końcowy ma możliwość: zakupu abonamentu, jego doładowania, sprawdzenia stanu swoich karnetów, dokonania rezerwacji na zajęciach, zakupu kursu nauki pływania i wiele innych. To 24-godzinny kanał sprzeda- ży i obsługi, zdejmujący dużo zadań z bieżącej pracy kasy/recepcji. Co ważne, obsługa płatności jest wykonywana przez bezpośredniego operatora (First Data), co przekłada się na najniższe możliwe koszty obsługi – marża od typowej transakcji jest niższa niż 0,74 proc. Dodatkowym elementem systemu jest parking dla klientów, który podlega kontroli ze strony ESOK. Takie połączenie daje preferencje w postaci niższej opłaty (bądź jej braku) klientom obiektu, a umożli- wia również parkowanie innym osobom (wymagana opłata). Można również zautomatyzować proces wjazdu i wyjazdu, uzależniając go od posiadanego przez klienta abonamentu. Dowiedz się więcej u naszych doradców: Tel. 52 552 94 44 E-mail: biuro@fitnet.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz