Fitness Biznes 05/2022

Magazyn BIZNES Rynek urządzeń elektronicznych i postawy ich użytkowników zmieniają się. Inaczej konsumujemy treści cyfrowe, co nie jest bez znaczenia także dla bran- ży fitness & wellness. O zmieniającym się rynku i potrzebach konsumentów możemy przeczytać w raporcie Deloitte „Digital Consumer Trends 2022”. RAPORT DELOITTE: zdrowie i aktywność pod kontrolą O bserwujemy wyraźne przesuwa - nie się preferencji konsumentów w stronę urządzeń o mniejszym ekranie i większej mobilności. Jednocześnie jednak urządzenia coraz czę - ściej towarzyszą nam nie tylko w domu oraz w biurze, ale i poza nimi. Co trzeci ankietowa - ny Polak wskazuje, że chciałby spędzać mniej czasu przed ekranem, a najwyższy odsetek deklarujących potrzebę zmiany znajdujemy w grupie 18–24-latków. Powstaje zatem py - tanie, czy mamy już do czynienia z cyfrowym znużeniem? – pyta Sławomir Lubak, partner, lider branży telekomunikacji, mediów i techno - logii, Deloitte. Jak wynika z raportu, większa uwaga kiero - wana w stronę kwestii zdrowotnych i szeroko pojętego wellnessu rodzi szereg pytań doty - czących stylu życia i wykorzystania urządzeń elektronicznych. Osoby w wieku do 24. roku życia wydają się widzieć największą potrze - bę zmiany swoich zachowań związanych z użytkowaniem urządzeń elektronicznych. Tendencja ta maleje wraz z rosnącym wiekiem respondentów. Urządzenia ubieralne na topie W ostatnich latach popularność zyskuje nie - zmiennie segment wearables. Obecnie sześć na 10 respondentów posiada dostęp do tych urządzeń. Posiadanie smart watcha deklaruje już co trzeci Polak (35 proc.). To o 20 proc. osób więcej niż przed rokiem. Oznacza to je - den z najwyższych wzrostów penetracji urzą - dzeń elektronicznych w ostatnim roku i to we wszystkich grupach wiekowych. Jest jednak jedno ale. W ostatnim roku na popularności zyskiwały smartwatche, za to monitory aktyw - ności odnotowały trend spadkowy. Dostęp do urządzeń wearables jest najbar - dziej powszechny w dwóch najmłodszych gru - pach wiekowych. Za najwyższe ich wykorzysta - nie z kolei odpowiedzialne są dwie najstarsze grupy użytkowników - 45–54 lat w przypadku smartwatchy i 55–65 lat w przypadku moni - torów aktywności. Najwyższy wzrost w za - kresie posiadania i dostępności smartwatchy obserwujemy obecnie w grupie 45–54 latków (34 proc. rok do roku). To też jedyna grupa wie - kowa, wśród której rośnie także dostępność monitorów aktywności (10 proc.). Co monitoruje Kowalski? Ostatnie lata zwróciły naszą uwagę na kwestie zdrowotne. Na monitoring aktyw - ności związanych ze zdrowiem decyduje się już trzy czwarte dorosłych Polaków posia - dających smartfony lub inne urządzenia po - zwalające na śledzenie odpowiednich para - metrów. Ponad połowa użytkowników tych urządzeń mierzy liczbę kroków (55 proc.). Inne popularne parametry pod lupą Kowal - skiego to: rytm serca (38 proc.), jakość snu (25 proc.), ciśnienie krwi (22 proc.), wartość kaloryczna (21 proc.), waga (18 proc.) i po - ziom stresu (14 proc.). Jak wynika z badania Digital Consumer Trends, aż trzy czwarte Polaków zgodziłoby się na udo - stępnienie lekarzowi wyników pomiarów dokonanych na urządzeniach elektronicz - nych. Smart watche początkowo popularne ze względu na monitorowanie parametrów związanych ze sportem i aktywnością fizycz - ną, coraz bardziej przesuwają się w kierunku szeroko rozumianego wellnessu. Opracowano na podstawie materiałów Deloitte Fot. stock.adobe.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz