Fitness Biznes 05/2022
34 |RYNEK I TRENDY IHRSA oraz Club Business International wyraziły zgodę na publikację materiału. nie, a także proste treningi taneczne, łagodną jogę oraz jogę na krześle. W ramach progra - mu odbywają się również comiesięczne spo - tkania towarzyskie, a dwa razy w tygodniu klub dyskusyjny przy kawie. ‒ W pewnym sensie to już standard, że branża wellness nie obsługuje seniorów tak, jak powinna ‒ twierdzi Mark Daly, dyrektor ds. public re - lations w Life Time. ‒ W obliczu rosnących kosztów opieki zdrowotnej kluby fitness stają się kluczowymi obiektami sportowymi, oferu - jącymi szeroki wachlarz zajęć spełniających potrzeby każdej jednostki. Z drugiej strony mamy do czynienia z alar - mującymi danymi o rosnących gwałtownie wskaźnikach otyłości wśród dzieci i mło - dzieży. Stąd też grupa ta również jest stra - tegiczna z punktu widzenia obiektów fitness. Przykładowo, nowy kurs NextGEN Fitness w Healthworks uświadamia dziewczynki w wieku 12‒15 lat, że ćwiczenia fizyczne mogą przybierać różną formę i wpływają ko - rzystnie na zdrowie psychiczne, fizyczne oraz ogólne samopoczucie. ‒ Z uwagi na to, że w ostatnich latach dzie - ci są mniej aktywne fizycznie i bardziej wy - cofane, zależało nam na opracowaniu pro - gramu, który sprawi, że odkryją wewnętrzną moc i odczują niekłamaną radość z ruchu ‒ zauważa Negron. Osoby o słabej kondycji fizycznej i początkujący Saco Sport & Fitness w stanie Maine pro - wadzi 90-dniowe zajęcia ze zdrowego trybu życia, wprowadzające uczestników w ak - tywność fizyczną oraz właściwe odżywianie, zmianę nawyków i zarządzanie stresem. Poza tym organizuje również zajęcia grupo - we i treningi w małych grupach, przezna - czone dla osób, które do tej pory nie były aktywne fizycznie. Tak tworzy wspierającą się społeczność i czyni aktywność fizyczną bardziej przystępną dla wszystkich zaintere - sowanych. ‒ Adresujemy te zajęcia bezpośrednio do osób, które nie czują się na tyle komfortowo lub nie dysponują jeszcze narzędziami, by osiągnąć sukces samodzielnie jako członek klubu fitness ‒ mówi Scott Gillespie, pre - zes Saco Sport & Fitness. ‒ Musimy pomóc tym, którzy pragną być zdrowsi, ale brakuje im podstawowej wiedzy na temat ćwiczeń, rezyliencji, motywacji do zmiany nawyków i wsparcia. Podobnie Corpus Christi Athletic Club (CCAC) w Teksasie również kieruje swo - ją ofertę do osób zaczynających przygodę z ćwiczeniami fizycznymi i o słabej kondycji, proponując im krótkoterminowe, trzymie - sięczne karnety. ‒ Chcemy w ten sposób przełamać opór potencjalnych klubowiczów do podpisywania umów i zobowiązań. Dlate - go w przemyślany sposób wdrażamy ich do klubu ‒ mówi Lisa Gorsline, prezes i dyrektor generalny klubu. ‒ Ważne jest, abyśmy byli komfortowym miejscem dla każdego, nieza - leżnie od masy ciała, wyglądu, rozmiaru i sa - mopoczucia psychicznego. Zespół CCAC aktywnie buduje i scala klu - bową społeczność poprzez takie działania, jak: gra w bingo, stanowisko do układania puzzli w holu, strefę wymiany książek oraz tablicę, na której członkowie mogą napisać, dlaczego ćwiczą. ‒ Chcemy, żeby ludzie po - strzegali klub jako coś więcej niż tylko miej - sce do ćwiczeń, a to są właśnie sposoby na przełamanie barier oporu i onieśmielenia, zagajenie rozmów i większą transparentność ‒ zauważa Gorsline. Jak zdobyć większy kawałek branżowego tortu – rekomendacje Zwiększenie zasięgu i dotarcia z ofertą wśród lokalnej społeczności może przynieść cenny zwrot z inwestycji (ROI), jeśli zadzia - łasz strategicznie. Podpowiadamy, jak tego dokonać. • Odrób pracę domową. Sprawdź dane demograficzne lokalnej społeczności, przeanalizuj informacje o zdro - wiu publicznym i porozmawiaj z lokalnymi interesariuszami. ‒ Gdy wprowadzasz nową ofertę, zawsze towarzyszą temu duże emo - cje, ale gdy nie określisz grupy docelowej i celu, jaki chcesz zrealizować, ta „nowość’ może się okazać chybiona, wdrożona w nie - właściwym czasie lub dla nieodpowiedniej grupy ‒ sugeruje Negron. • Dobrze reprezentuj swój klub. Zatrudnij do nowych programów holistycz - nych trenerów zdrowia i dietetyków. Zadbaj o to, by ten ruch zaakceptowała twoja kadra. ‒ Nawet najlepsze zajęcia i kursy mogą spalić na panewce, jeśli nie prowadzą ich eksper - ci, którzy zapewnią najlepsze doświadcze - nia ‒ mówi Daly. Wagner dodaje: ‒ Wysyłaj na każde lokalne wydarzenie najsilniejszego ambasadora twojej marki, zachęcaj ludzi na miejscu do zapisów na zajęcia lub na siłow - nię i monitoruj generowanie leadów. Dowiedz się, które z tych działań są skuteczne, aby skupić się tych z największą siłą przebicia i przyciągania. • Obniż próg wejścia. Jeśli kluby zamierzają obsługiwać osoby, które dotychczas nie korzystały jeszcze z si - łowni, muszą oferować produkty, które nie będą miały etykietki „członkostwa/karnetu”. ‒ Powinny to być konkretne zajęcia/usługi wspierające zmianę nawyków i zachowań ‒ mówi Gillespie. W efekcie możesz zachęcić uczestników zajęć do członkostwa w klu - bie, wprowadzając niskie lub zerowe opła - ty członkowskie, umowy na miesiąc i łatwe anulowanie członkostwa. • Spraw, by potencjalni członkowie dobrze się bawili. Dotyczy to wszystkich zajęć i kursów i ma niebagatelne znaczenie, jeśli zależy ci na tym, by wywołać pozytywne pierwsze wraże - nia u osób, które nie miały wcześniej stycz - ności z siłownią. ‒ Zastanówmy się, co lepiej zredukuje stres niż śmiech i zamiana klubu w „plac zabaw” dla dorosłych? ‒ sugeruje Gorsline. ‒ Jeśli stworzysz osobom zaprzy - jaźniającym się z aktywnością fizyczną do - godne warunki, by poczuli się w twoim klubie komfortowo i mogli się zrelaksować, możesz być pewny, że do ciebie wrócą! WIN-WIN, czyli każda strona zyskuje Budowanie relacji między klubami a spo - łecznościami lokalnymi przynosi obopólne korzyści. ‒ Angażując się w życie społeczno - ści, stajesz się miejscem, do którego ludzie przychodzą po zdrowie, aktywność i relacje towarzyskie ‒ podsumowuje Wagner. ‒ Im bardziej wyjdziesz ze swoją ofertą, wiedzą i doświadczeniem oraz usługami poza mury swojego klubu i zaprosisz społeczność do siebie, tym większe jest prawdopodobień - stwo, że zyskasz renomę i uznanie. Jak się zatem okazuje, rola dobrego i pożytecznego sąsiada jest kojąca dla duszy i świetna dla biznesu. Angażując się w życie społeczno- ści, stajesz się miej- scem, do którego lu- dzie przychodzą po zdrowie, aktywność i relacje towarzyskie.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz