Fitness Biznes 05/2022
ARTYKUŁ SPONSOROWANY Obsługa klienta online to już standard. To, jak ważnym kanałem sprze- daży usług jest internet, pokazały zarówno ostatnie wydarzenia pande- miczne, jak i zachodząca zmiana pokoleniowa. Już w 2013 roku urucho- miliśmy jego pierwszą wersję. Od tego czasu zrealizowaliśmy kilkaset wdrożeń, a sam moduł jest już kilka poziomów wyżej. S tatystyki naszych klientów wykazują nawet kilkaset mi - lionów transakcji rocznie dokonywanych online, a jest to przecież kanał, który wciąż jest na etapie rozwoju. Nie wszyscy zarządzający klubami korzystają z tych możliwo - ści. Boją się przede wszystkim zmian, dodatkowych obciążeń finan - sowych, nowego sposobu obsługi klienta. Wszystkie obawy to mity! Wystarczy dobrze zapoznać się z tematem oraz związanymi z tym zyskami i kosztami. W sposobie obsługi klienta zmienia się niewiele, a innych zmian często nie ma wcale. Dla wielu zarządzających obiek - tami sportowymi dużym problemem zdają się być finanse. Są przekonani, że obiekt poniesie duże koszty utrzymania sprze - daży internetowej. Często powodem takiej opinii jest fakt funkcjono - wania na rynku tzw. modelu SaaS, czyli prowadzenia takiej sprzedaży przez podmiot zewnętrzny, „pośrednika”. Wtedy faktycznie prowizja od transakcji, jaką musi zapłacić obiekt, wynosi 3‒14 proc.! Ale… przy obsłudze płatności internetowych przez bezpośrednich operato - rów (np. First Data, PayU, eService itp.) jest to maksymalnie 1,5 proc.! Nam udało się nawet uzyskać specjalną stawkę dla naszych klientów ‒ 0,7 proc.! Przyjmując założenie tak niskiej marży, łatwo dokonać symulacji miesięcznych kosztów utrzymania. Biorąc pod uwagę, ja - kie korzyści płyną z uruchomienia internetowego kanału sprzedaży, koszty na pewno będą akceptowalne. Korzyści Wśród korzyści z wykorzystania internetu w obsłudze klienta są: 1. Możliwość opłacania umów długoterminowych; 2. Sprzedaż karnetów z możliwością bezpośredniego pobrania fak - tury; 3. Sprzedaż różnego rodzaju kursów i warsztatów; 4. Sprzedaż wejściówek na dowolne usługi lub imprezy; 5. Umożliwienie rezerwacji (z natychmiastową płatnością lub bez) do - wolnych zasobów lub zajęć; 6. Prezentacja dowolnych grafików – zasobów rezerwowanych, za - jęć, instruktorów – bez możliwości rezerwacji; 7. Prezentacja cennika obiektu (pojedynczych usług i karnetów); 8. Prezentacja kadry obiektu; 9. Zautomatyzowany dostęp (płatny lub nie) do bazy filmów – zareje - strowanych treningów, zajęć, imprez, szkoleń itp.; 10. Bieżąca informacja na stronie internetowej o liczbie osób w po - szczególnych strefach obiektu. Powyższe funkcjonalności dostępne są w jednym module osadzo - nym na stronach internetowych. Moduł ten na bieżąco pobiera dane z systemu Fitnet3, co powoduje, że nie ma potrzeby osobnego za - rządzania serwisem internetowym czy „wysyłania czegoś na stronę”. Dzięki unikalnej i bezpiecznej, a zarazem prostej technologii, moduł jest bardzo tani i nie wymaga dużych nakładów na jego uruchomienie. Warto zaznaczyć, że strony internetowe nie przechowują praktycznie żadnych danych, co w przypadku ataków hakerskich ma kolosalne Obsługa klienta w internecie znaczenie. Ponieważ wszystkie transakcje wykonywane przez inter - net są bezpośrednio i natychmiast zapisywane w bazie Fitnet3, każdy uprawniony pracownik ma do nich dostęp. Transakcje są raporto - walne dokładnie w taki sam sposób, jak transakcje wykonywane na recepcji. Oprócz wcześniej wymienionych są jeszcze inne ważne i wymierne korzyści: 1. Zmniejszenie obciążenia recepcji i skrócenie kolejek. Uruchomienie sprzedaży online w sposób oczywisty przeniesie część transakcji do internetu – w zależności od charakteru obiektu, jego lokalizacji i ro - dzaju oferowanych usług od 22 proc. do 85 proc.; 2. Klient samodzielnie i na każdym urządzeniu z przeglądarką będzie mógł sprawdzić stan swojej umowy, karnetu, zarządzać rezerwacja - mi, automatyczne pobierać faktury itp.; 3. Po integracji oprogramowania Fitnet3 ze stroną internetową nasi klienci korzystają z tzw. Strefy Managera. Jest to specjalna strona, dzięki której uprawnieni pracownicy są zawsze na bieżąco z danymi o obiekcie. Do użytkowania Strefy Managera wystarczy smartfon, co daje mobilność i elastyczność. W jaki sposób to robimy? Oferujemy dwa sposoby techniczno-finansowe uruchomienia ser - wisu online. Jeden z nich to instalacja modułu API (indywidualne wdrożenie, płatność jednorazowa) lub dzierżawa platformy (abona - ment miesięczny). Moduł API Propozycja dla klientów, którzy chcą mieć obsługę internetową na swoim serwerze, na którym znajduje się ich witryna internetowa. W pełni responsywny system sprzedaży i rezerwacji jest adaptowany do stylu graficznego witryny macierzystej. Możliwe są drobne perso - nalizacje i zmiany funkcjonalności w stosunku do wersji podstawowej. Zawartość serwisu jest konfigurowana raz i podłączona do Fitnet3. Dzierżawa platformy Szybki i tani sposób na uruchomienie systemu sprzedaży i rezer - wacji. Do wyboru jest kilkanaście zestawów kolorystycznych oraz możliwość zamówienia własnego (opcja). Serwis będzie znajdował się pod adresem naszej platformy współdzielonej (np. nazwaobiektu. strefaklienta.com.pl ) i zostanie podlinkowany ze strony macierzystej. Dowiedz się więcej u naszych doradców: tel. 52 552 94 44 e-mail: biuro@fitnet.pl
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz