Fitness Biznes 05/2022

Magazyn BIZNES M ożesz twierdzić nadal, że twoje usługi fitness są dla wszystkich i właściwie to fajnie, gdyby w twoim klubie lub na twoich treningach były osoby w różnym wieku. Płeć jest obojętna, a zarobki mało istotne, przecież twoja oferta jest dla wszystkich. Po takim wstępie i informacji, że twoja oferta jest dla każdego, siadasz do tworzenia komunikatu dla wszystkich. Według wcześniejszych przemyśleń twoja oferta powinna być jed - nocześnie dla: • chłopaka nastolatka rozpoczynającego treningi, • dziewczyny singielki w wieku 24 lat, pracującej zdalnie, mającej pro - blemy z kręgosłupem, • młodego ojca w wieku 28 lat, pracującego fizycznie, z wyraźną tkanką tłuszczową w okolicy brzucha, • kobiety po porodzie przez cesarskie cięcie, • mężczyzny w wieku 50 lat, świeżo po zawale i chcącego ćwiczyć dla zdrowia, • kobiety w wieku 65 lat, szczupłej, ćwiczącej całe życie, chcącej się dobrze bawić na zajęciach. I teraz pokazuje się im wszystkim komunikat reklamowy w so - cial mediach – szczupła kobieta w stroju sportowym z odsłoniętym brzuchem, z hantlą w ręce i do tego hasło reklamowe: „Ćwicz od jutra za 120 zł miesięcznie”. Mam nadzieję, że nadal widzisz tych wszystkich swoich klientów, którzy spotykają się z tym hasłem reklamowym i tą reklamą. Myślisz na serio, że oni wszyscy na to zareagują? A co, jeśli w zamian za „wszystkich” twoimi klientami byłyby same kobiety w wieku 25‒35 lat, które byłyby po ciąży, chciały wzmocnić swoje ciało, ćwiczyć w godzinach wieczornych, czuć się dobrze na zajęciach bez presji, czuć wsparcie trenera. To się nazywa nisza i taką niszę powinieneś znaleźć. Czy dzięki temu klientów będzie mniej? A czy czasem przez opi - nie twoja usługa będzie polecana jako specjalistyczna? Czy zadba -

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz