Fitness Biznes 05/2022
nie o swoją niszę nie spowoduje ukierunko - wania tylko na problemy konkretnej grupy? Mały budżet marketingowy? Specjalizuj się i znajdź niszę. Jak podejść do tematu idealnego klienta? Idealny klient to inaczej persona zakupo - wa, stworzony model, wzór osoby, do której będziesz kierował ofertę. Jeśli określisz bar - dzo dokładnie twojego idealnego klienta, to kierowanie: • reklam płatnych poprzez Google Ad - words, • reklam płatnych poprzez Facebook Ads czy Instagram, • reklam w gazecie lub na ulotce, • budowy strony WWW, • czy też postów w social mediach będzie trafione i TANIE. Taniej i lepiej jest kierować specjalny ko - munikat tylko do jednej grupy zainteresowa - nych, być dla nich ofertą, na którą czekali. Jeśli odpowiesz na poniższe pytania i stworzysz personę zakupową, masz już gotową niszę i możesz startować z działa - niami. Kiedy wczujesz się w swojego klienta i w to, czego on poszukuje u ciebie, masz gotową ofertę, i to nie do odrzucenia. Kto? ‒ wiek, płeć, lokalizacja zamieszkania, za - robki, ‒ kim jest z zawodu, na jakim stanowisku pracuje, status rodzicielski, ‒ jak się zachowuje, co motywuje naszą personę do działania, np. do ćwiczeń. Co? ‒ jaki cel ma persona, co chce osiągnąć, ‒ z jakimi wyzwaniami się mierzy, np. ma mało czasu, ma kłopot z regularnością, ma bóle kręgosłupa, ‒ co możemy zrobić, aby pomóc naszemu wymarzonemu klientowi w osiągnięciu celu. Dlaczego? ‒ jakie obawy może mieć nasz klient przed podjęciem określonego działania? ‒ czego może się bać po przyjściu do na - szej siłowni? ‒ czy będzie chciał wchodzić w interakcje, rozmowy z trenerami? ‒ co podoba się klientowi w naszym miej - scu, czego nie lubi, co go krępuje? Jak? ‒ jak opisałbyś swoją usługę, swoje specjal - ne rozwiązanie? ‒ czym jest to, co oferujemy? Odpowiedz na pytania i przestań w koń - cu puszczać reklamę i tworzyć ofertę dla wszystkich. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do ni - czego. Dlaczego niski budżet może nie zadziałać? Wszystkie działania marketingowe płatne i bezpłatne wymagają działania i ustalone - go planu oraz harmonogramu. Nie dotyczy to tylko działań systematycznych w social mediach, ale także ustalenia przykładowej ścieżki twojego klienta i elementów miksu mediowego. Jeśli masz już opisanego klienta i wiesz, jaka nisza jest tą twoją wybraną, czas zastanowić się nad planem. Tylko realizując plan krok po kroku, jak po nitce do kłębka, nie wydasz niepotrzebnie pieniędzy, a osią - gnięcie celu nie przepali całego twojego bu - dżetu. Zdecyduj, na jakim etapie dotarcia do twoich klientów chcesz ich spotkać. Na ja - kim etapie chcesz pokazać swoją usługę lub ofertę. Sprawdź poniżej, od czego chcesz zacząć. • Świadomość firmy, produktu, usługi – na tym etapie chcesz, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o tobie; bez oferty sprzedaży, tylko informacja o twojej firmie, zaprzyjaźnia - nie się. Działania: stosujesz reklamy na Fa - cebooku na zasięg, stosujesz obecność PR, stosujesz reklamy zasięgowe – np. billboardy lub citylight. • Rozważenie zakupu – podejmowanie in - terakcji z firmą, poznanie oferty firmy, zakresu usług, zalet i wartości oferty. Działania: e-mail marketing – wysyłka e-maili do potencjalnych klientów zdobytych np. poprzez kampanię na Facebooku, PPC – płatne reklamy w Google Adwords, social Ads – reklamy na Facebo - oku i Instagramie, blog – bezpłatne działanie, które może być wsparte płatnymi tekstami copywriterów, oferta bezpośrednia – oferty kierowane do konkretnej grupy w rozmowie 1:1. • Zakup – decyzja zakupowa, przedstawie - nie cen i oferty. Działania: strona www, lan - ding page (mniejsza wersja strony WWW), rozmowy telefoniczne. • Lojalność wobec twojej usługi – szcze - gólnie ważny punkt na rynku fitness, utrzyma - nie stałych klientów. Działania: newslettery, social media, listy remarketingowe – klienci, którzy mieli styczność z naszą marką. • Ambasadorzy – zadowoleni klienci opo - wiadający o naszej ofercie. Działania: platfor - my w social mediach i dzielenie się opinią, influencerzy – nasi klienci odnoszący suk - cesy, chcący pochwalić się nimi, promocja przy udziale naszych zadowolonych klientów – wspólne zdjęcia i akcje promocyjne. Jeśli wybierzesz etap, którym chcesz się zająć w pierwszej kolejności, wybierzesz kanały komunikacji twojej oferty i pomyślisz o swoim kliencie. Co możesz mu zaoferować, co będzie dla niego wartością. Nie cena. W obecnej chwili twój klient oczekuje re - lacji z tobą, poczucia wspólnoty i wartości, jaką wnosi twoja usługa do jego życia. Pa - miętaj, spełniasz jego marzenia, realizujesz jego potrzebę, rozwiązujesz jego problem, ale on ma się dobrze czuć u ciebie. Relacje, zaufanie i dotrzymywanie obietnic z twojej oferty – to jest gwarancją sukcesu, a to nie kosztuje nic. Zadbaj o marketing, dbając o swoich klientów. Zadbaj o tych obecnych, a kolejni przyjdą sami do ciebie. Dla zainteresowanych Jeśli interesują cię tematy marketingu i szukasz wskazówek, prowadzenia krok po kroku w tej dziedzinie, zapraszam do zapisa - nia się do mojego newslettera. Będziesz otrzymywał wiedzę z zakresu bu - dowy persony zakupowej, tanich rozwiązań marketingowych, tworzenia oferty, szukania niszy czy prowadzenia social mediów. Jeśli nie chcesz się pogubić w wiedzy oferowanej w internecie, zapraszam do newslettera, gdzie zrobimy to wspólnie krok po kroku. Zapisy pod adresem: www.karmin.com.pl/newsletter 48 |KNOW-HOW ZAPAMIĘTAJ! To, w jaki sposób twój klient rozwią- zuje swój problem, czego oczekuje, gdzie znajduje twoją reklamę, kiedy kupuje, to gotowy plan na dotarcie do niego.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz