SUKCES PO POZNAŃSKU 1/2023

| STYCZEŃ 2023 60 | POZIOM WYŻEJ Na przykład? JN: Wszystkie dzieci wiedzą już, co to jest wieża Eiffla, jak wygląda, wiedzą, że jest we Francji, w Paryżu. Zazwyczaj jed- nak na tym ich informacje się kończą i wtedy wkraczamy my. Dostarczamy imdodatkowych informacji, żebywiedziały kto, kiedy i po co ją zbudował. Podajemy też ciekawostki. OM: Przy okazji tych zajęć często sami się uczymy. W ten sposób na przykład dowiedzieliśmy się, że ananasy nie rosną na drzewach jak banany (śmiech). JN: Ta część wszystkim jest bardzo potrzebna, ale nie jest długa. Później dzieci otrzymują specjalnie przygotowane instrukcje i zestawy klocków LEGO® do budowania mo- delu. To nie są takie zestawy, jakie można kupić w sklepie. Nasze klocki są skompletowane w określony sposób przez naszą centralę w Stanach. Dzieci budują, później dajemy im chwilę na zabawę, a na końcu zawsze pilnujemy jednej ważnej rzeczy, za którą lubią nas rodzice… Sprzątanie… JN: To bardzo ważne. Przez ostatnie 5, 10 minut dzieci rozkładają modele i odkładają klocki do boksów. Zosta- wiając wszystko tak, jak zastały na samym początku. To jest kolejny element, którego pilnujemy po to, żeby uczyć dzieci nie tylko porządku, ale i organizacji miejsca pracy. OM: Wiemy, że po zajęciach rodzice kupują różnego rodzaju pudła do przechowywania i kontynuują ten ele- ment w domu przy okazji innych zabaw. Okazuje się, że jest to możliwe. JN: Jak wiele innych rzeczy na naszych zajęciach. Warto przy okazji wiedzieć, czym różnimy się od konkurencji, która też często działa na klockach Lego®. Oni zazwyczaj koncentrują się na robotyce powiązanej z elementami kodowania i programowania. My również w naszym portfolio mamy takie zajęcia, ale dla nas to jest dodatek. Wychodzimy z założenia, że wcale nie jest tak, że teraz wszystkie dzieci będą w przyszłości programistami. Dla- tego kładziemy nacisk na rozwój umiejętności manual- nych czy technicznych, współpracy w grupie, organizacji pracy. Dzięki nam dzieci poznają podstawy mechaniki, odpowiadamy na pytania, dlaczego coś działa albo dla- czego nie działa. Uczymy też samodzielnego rozwiązywa- nia bieżących problemów. Przeglądając Waszą ofertę, jedna z nich chwyciła mnie za serce – rodzice mają wychodne. JN: To zajęcia, które oferujemy w niektóre piątki i soboty, w godzinach 19-22 i rodzice są pozytywnie zaskoczeni tą ofertą. Wiemy, że jest to produkt o olbrzymim potencjale, natomiast Poznań pod tym względem różni się od innych dużych miast. Jest tu stosunkowo niewiele osób napływo- wych, więc każdy ma na miejscu jakąś rodzinę – babcie, ciocie, wujków, z którymi można zostawić dzieci. Mamy świadomość, że ta oferta ma dużo większy potencjał w Krakowie czy w Warszawie. Ale to nie jedyna Wasza oferta, która zaskakuje. JN: Mamy też w portfolio coś, co nazywa się Bicks 4 Biz® i są to warsztaty dla dorosłych. Ich celem jest poprawa komunikacji w grupie, integracji zespołu. Realizujemy te zajęcia głównie dla dużych firm, dla średniej kadry menedżerskiej albo dla specjalistów. Te warsztaty akurat

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz