SUKCES PO POZNAŃSKU 2/2022

| LUTY 2022 23 to ogromna zmiana: od pogody, przez zwyczaje, po język. Po dwóch miesiącach tak się rozwinął i tak wspaniale przyswoił język angielski, że mogłyśmy z nim normalnie rozmawiać. Dzisiaj pięknie mówi także w języku hiszpań- skim. Wiem od rodziców, że w domu bawi się wyłącznie w języku angielskim lub hiszpańskim, więc oni przypo- minają mu, że zna także turecki (śmiech). To pokazuje, jak plastyczny umysł mają dzieci i że nie możemy zaprze- paścić ich szansy na rozwój. Nauka przychodzi im bardzo naturalnie. W przedszkolu uczymy języka przez zabawę, co zachęca je do nauki. Zresztą, dzięki temu, nasze dzieci mają łatwiejszy start w szkole. Nauczyciele, do których trafiają, mówią, że od razu rozpoznają naszych pod- opiecznych . Są oni bardzo otwarci, ciekawi świata i głodni wiedzy. I to mnie bardzo cieszy, bo zależało mi na tym, żeby dzieci były osłuchane z językiem, nie miały barier i nie bały się go używać. Mamy oczywiście więcej takich przykładów, bardzo się cieszę, że naszemu przedszkolu za- ufało tak wielu obcokrajowców, którzy przeprowadzili się do Polski. Dzięki temu tworzymy międzynarodową spo- łeczność, uczymy nasze dzieci różnorodności, otwartości i tolerancji. Jak Ty nauczyłaś się języka angielskiego? Pamiętam, że kiedy miałam sześć lat, mama zapisała mnie na angielski. Siedzieliśmy w ławkach, a ja strasznie się nu- dziłam. Wnaszymdomu zawsze była potrzeba nauki języka. Mój tata jest marynarzem i całe życie pływa po świecie. An- gielski zna perfekcyjnie. Oczywiście próbował mnie uczyć, ale bezskutecznie (śmiech). Pamiętam, jak kiedyś przywiózł ze Stanów Zjednoczonych piękne gumki do włosów i mó- wił, że po każdej lekcji będę dostawać po jednej. Skończyło się tak, że lekcji nie było, a gumki i tak dostawałam. Potem pracowałam z korepetytorką, uczęszczałam do szkoły na- uki języka angielskiego, gdzie zajęcia odbywały się z native speakerem. Pamiętam, że te zajęcia były dla mnie strasznie stresujące, ponieważ bałam się mówić. Miałam w sobie taki strach, że odezwę się i nie będzie to poprawne gramatycznie. Dlatego na lekcjach milczałam. W związku z tym w naszym przedszkolu zupełnie inaczej podchodzimy do nauki. Kiedy dziecko popełnia błąd, powtarzamy po nim zdanie popraw- nie, a dzieci dalej powtarzają po nas. W ten sposób uczą się prawidłowej wymowy. Nie pouczamy, nie wytykamy błędów. Stąd dzieci są ośmielone i chętnie się otwierają, nie mając oporów przed mówieniem. I o to chodzi, żeby dzieci nie miały żadnych barier, żeby dla nich każdy był równy, wspaniały, wyjątkowy. Pozwalamy im być sobą. Jesteś dumna z Dwujęzycznych, prawda? Jestem dumna z moich dwujęzycznych dzieci. Jestem dumna z placówki, którą prowadzę, chociaż wiem, że cały czas trzeba iść do przodu i się udoskonalać. Jesteśmy na rynku już siedem lat i dużo udało nam się zrobić, ale wciąż jeszcze wiele przed nami. Osiągnęłaś wielki sukces, bo do Anglojęzycznego Przedszkola Montessori Dwujęzyczni co roku usta - wia się kolejka chętnych, a nie dla wszystkich są miejsca. Tak, zgadza się, dlatego otwieramy drugą placówkę. Bę- dzie w tym samym miejscu, w kamienicy obok. Właśnie oddaliśmy do renowacji okna, drzwi, zadbaliśmy o każdy szczegół w wystroju nowego miejsca, żeby zachować kli- mat pięknej secesyjnej kamienicy. Przedszkola progra- mowo będą wyglądać tak samo. Dalej będziemy uczyć języków, rozwijać dzieci duchowo i emocjonalnie. Jeśli teraz nauczymy dzieci rozpoznawania emocji, odpowied- niego reagowania, stawiania granic, to mam nadzieję, że w dorosłym życiu będą świadomymi swoich potrzeb aser- tywnymi i szczęśliwymi ludźmi. Kiedy można zapisywać dzieci? Na pewno rozpoczniemy naukę od września, zapisywać dzieci można już teraz. Przyjmiemy 25 osób. Wzbogacimy też kadrę w oparciu o nasze standardy i wartości. Będzie wię- cej dwujęzycznych. I to jest kolejny mój powód do dumy. z Dwujęzyczni Anglojęzyczne Przedszkole Montessori J. H. Dąbrowskiego 25/2b, 60-840 Poznań office: 502 096 811 | www.dwujezyczni.pl email: przedszkole@dwujezyczni.pl

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz