SUKCES PO POZNAŃSKU 5/2021

PRZEZ SZYBĘ | 81 | MAJ 2021 3 L A T A M A M Y MIAŁ RACJĘ! Rano znów chwyciłam kierownicę. Naładowana bateria wy- starczyła na przejechanie 24 kilometróww trybie PURE, czyli całkowicie elektrycznym. Potem samochód korzystał z trybu HYBRID. Spalanie osiągnęło łącznie 3,5 litra na 100 kilome- trów. Żart? Nic z tych rzeczy! Padał deszcz. Volvo XC60 T8 natychmiast włączył czujnik deszczu, przemywając jednocze- śnie szybę płynem z wycieraczek. Powietrze w kabinie, oprócz tego, że było ciepłe, to jeszcze dodatkowo przefiltrowane, bo testowany model był wyposażony w systempoprawy jakości powietrza z jonizacją, PM2,5. Myślę, że w dobie pandemii to przydatna funkcja. Wniedzielne popołudnie mój nowy towa- rzysz postanowił zostać też kanapą i przebieralnią – do tego wykorzystałam bagażnik. Klapa otwierała się elektrycznie, nawet kiedy przesunęłamnogą z tyłu pod zderzakiem. Volvo XC60 T8 był też chwilową przechowalnią butów i innych akcesoriów potrzebnych do jazdy na rolkach. Dzięki mecha- nicznemu składaniu drugiego rzędu siedzeń bez problemu zapakowaliśmy do niego nadbagaż, żeby sprawdzić, czy w przypadku przeprowadzki też się zaprzyjaźnimy. Wkażdej dziedzinie działał bez zarzutu. Kiedy go opuszczałam, dopiero zdałam sobie sprawę, że to nie jest zwykły samochód. To pojazd wyprzedzający potrzeby, myślący w sposób kompatybilny z człowiekiem, wyposażony we wszystko o czym tylko zamarzymy. Przeznaczony i dedykowany miastu w każdym tego słowa znaczeniu. z go Orrefors. I właśnie wtedy, myśląc, że odkryłam już wszystkie funkcje Volvo, wrzuci- łam wsteczny bieg. Na ekranie wyświetlił się obraz Volvo w opcji 360 stopni. Takiego rozwiązania nigdy wcześniej nie widziałam. Spokojna i wypoczęta wróciłam do domu. Baterię zużyłam praktycznie do zera. Jednak po powro- cie do domu, dzięki przewodowi do ładowania, który był w pakiecie, bez problemu podłączyłam samochód do domowego gniazdka w ogrodzie. Po zamknięciu auta przewód był całkowicie zablokowany w gnieździe auta. Wniosek? Nie da się go ukraść. … ŻE NIC LEPSZEGO POZA NIM JUŻ MNIE NIE SPOTKA. Volvo XC60 T8 naładowało się 6 godzin później. Kosztowało to jedyne 9.50 zł. Niewiele, jeśli na samej baterii przejechać można około 30-40 kilometrów. Dla mnie byłby to dystans z domu do pracy i z powrotem. Biorąc pod uwagę, że mój prywatny osobowy diesel miesięcznie spala na tej trasie oleju napędowego za niecałe 500 złotych, to opcja ładowania za 200 złotychmiesięcznie jest rozwiązaniemdoskonałym. Komfort jazdy – nieporównywalny do żadnego innego samochodu.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz