SUKCES PO POZNAŃSKU 5/2024

| MAJ 2024 31 w działania na rzecz ochrony środowiska czy w sprawy pracownicze. Wszelkie te działania poprawiają wizerunek firm, a w zasadzie go ocieplają. Młode pokolenie pracowników i konsumentów patrzy już inaczej na produkty, które kupuje i na ludzi, dla których pracuje. Wszechobecnie można spotkać osoby czytające etykiety w sklepie z żywnością czy z kosmetykami, które upewniają się przed zakupem, jak zostały wytworzone zaoferowane produkty. Mamy również większą potrzebę niż dotychczas pracować dla ludzi, którzy uczciwe podchodzą do biznesu i dbają o swoich pracowników. Dano nam czas na przygotowanie się, jednak nie chodzi tutaj tylko o koszty, ale też o zmianę sposobu myślenia o świecie i o ludziach. Według mnie pojawia się tu idea holistycznej firmy, która w końcu ma szansę się przebić i być konkurencyjna na rynku przez swoje społeczne działania na rzecz środowiska i ludzi. Polski ustawodawca przewidział pewną zachętę podatkową dla przedsiębiorców w postaci ulgi podatkowej dostępnej zarówno dla podatników CIT-u (uzyskujących przychody inne niż z zysków kapitałowych), jak i PIT- -u (zasady ogólne/podatek liniowy). Ulga przewiduje prawo do odliczenia od podstawy opodatkowania 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność: ww sportową, ww kulturalną w rozumieniu ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ww wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę, przy czym kwota odliczenia nie może przekroczyć kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym. Oznacza to, iż podatnik może odliczyć 100% jako koszt uzyskania przychodów oraz dodatkowe 50% w ramach ulgi. Szczegółowe warunki ulgi zostały określone w art. 26ha. Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U.2024.226 t.j. z dnia 2024.02.21) oraz w art. 18ee. Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2023.2805 t.j. z dnia 2023.12.29). Niech CSR stanie się kolejnym powodem, aby odwiedzić doradcę podatkowego w jego kancelarii, by porozmawiać o uldze podatkowej, ale też by wspólnie wspierać własne biznesy w ramach działań społecznych. To właśnie współpraca jest kluczem do rozwoju nas jako ludzi i naszych przedsiębiorstw. z Część dużych przedsiębiorstw już pyta swoich kontrahentów, czy stosują zasady CSR, zatem mniejsze przedsiębiorstwa, aby współpracować z większymi, będą musiały wdrożyć nowe rozwiązania, by zapewnić sobie konkurencyjność na rynku

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz