SUKCES PO POZNAŃSKU 6/2020

PRZEZ SZYBĘ | 89 sukces PO POZNAŃSKU | CZERWIEC 2020 BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO W dobie pandemii firmy świadczące usługi sharingowe stają przed nowym wyzwaniem. Dbanie o bezpieczeń- stwo użytkowników jest niezmiernie ważne. Firmy podjęły dodatkowe działania w celu zabezpieczenia klientów. Skutery elektryczne Blinkee.city są czyszczone i dezynfekowane na bieżąco, czyli zawsze przy wymianie baterii lub gdy trafią do serwisu, a dodatkowo serwisanci dezynfekują pojazdy, które stoją na ulicach. – W kuferku oprócz kasków są jednorazowe czepki. Niezależnie od naszej pracy dla bezpieczeństwa, w trakcie korzystania z pojazdów, zalecamy noszenie jednorazowych rękawi- czek – wyjaśnia H. Kowal. Firma wprowadziła także dar- mowe przejazdy dla medyków i kody dla wolontariuszy. Natomiast klienci 4Mobility mają możliwość zamówienia i podstawienia auta oraz dezynfekcji bezpośrednio przed wynajmem. – Nasze ekipy techniczne przy wizytacji aut czyszczą wszystkie elementy, zwłaszcza te, które mogą być dotykane – mówi Katarzyna Panek. Zauważa jednocześnie, że działania firm oferujących pojazdy na minuty nie powinny zwalniać użytkowników z dbania o siebie samodzielnie i na przykład nie dotykania rękami twarzy. – Auta są dezynfekowane i czyszczone, jednak nie usypiajmy czujności naszych klientów – dodaje. Wszystko wskazuje także na to, że rynek pojazdów na minuty nadal będzie się dynamicznie rozwijał. Ekono- mia współdzielenia po prostu się opłaca. Jest korzystna dla kierowców, którzy mają stały dostęp do floty, ale jednocześnie nie ponoszą kosztów, np. utrzymania czy parkowania. Opłaca się także miastom, w których samo- chody zamiast zajmować miejsca postojowe, są cały czas użytkowane. z użytkowników korzysta z naszych aut także w piątki po południu i weekendy, korzystając często z atrakcyjnych stawek dobowych – wyjaśnia Mikołaj Kaczorowski z fir- my sharingowej 4Mobility. Trend ten potwierdza Hanna Kowal reprezentująca firmę Blinkee.city: – Zauważamy wzmożone zapotrzebowanie na skutery przede wszyst- kim rano i po południu, czyli transport do pracy bądź na studia. W weekendy wybierane są głównie miejsca rekre- acyjne. 35 procent naszych użytkowników w Poznaniu to mężczyźni w wieku 19–22 lat. Korzystają ze skuterów jeżdżąc do pracy, na koncerty czy uczelnie. – Zdecydowaną większość naszych użytkowników sta- nowią młodzi mężczyźni do 30 lat. W ostatnim czasie ob- serwujemy jednak wyraźny wzrost kobiet zainteresowanych naszymi usługami. Może to być spowodowane obawą przed korzystaniem ze środków komunikacji zbiorowej. Zauważy- liśmy także wzrost użytkowników w przedziale wiekowym 30–40 lat – zaznacza przedstawiciel 4Mobility. HYBRYDOWE, ELEKTRYCZNE CZY SPALINOWE? Wśród pojazdów sharingowych auta i skutery elek- tryczne stanowią największą grupę. A czym kierują się klienci wybierając środek transportu? Napędem? A może odległością danego pojazdu? Katarzyna Panek z firmy sharingowej Panek podkreśla, że kluczowa jest odległość do samochodu, a w niektórych przypadkach także mar- ka. – Jedni łakną mobilności, inni zwracają uwagę na to, czym realizują potrzebę przemieszczania się – wyjaśnia. Potwierdza to także przedstawiciel 4Mobility: – W co- dziennym pośpiechu to jak najmniejsza odległość decy- duje o wyborze modelu auta – dodaje M. Kaczorowski. Flota wypożyczanych samochodów jest imponująca. Audi, BMW, opel, renault, toyota to tylko wybrane marki jeżdżące po poznańskich ulicach. – Poznań to miasto ludzi doceniających nowości. Ciekawe jest to, że dość popularne na drogach Poznania są merce- desy, wydaje się, że ta marka jest tu po prostu lubiana – zauważa K. Panek.

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz