SUKCES PO POZNAŃSKU 7-8/2021

ZAPOWIEDZI | 11 | LIPIEC/SIERPIEŃ 2021 TEGOROCZNY FESTIWAL UPŁYNIE POD HASŁEM „INTEGRACJA”. PIĄTEK TO DZIEŃ RELAKSU, W KTÓRYM UCZESTNICY BĘDĄ ZWIEDZAĆ MIASTO. BĘDZIE PLAŻOWANIE, ROWERY WODNE, SPA – GENERALNIE CHODZI O WYPOCZYNEK CUKROWNIA ŻNIN Wiedziałam o tym doskonale, tym bardziej cieszyła mnie podróż kabrioletem. – Skręć tutaj, dalej na rondo i w lewo – słuchałam uważnie. – O, patrz, zaraz będziemy. Przed moimi oczami wyrósł obiekt niezwykły, pachnący historią, słodki i ogromny. Cu- krownia Żnin. Nigdy wcześniej nie widziałam czegoś takiego. Ze starych budynków powstały hotele, re- stauracje, kino, a nawet miejsce do relaksu. Wszystko z zachowaniem najdrobniejszych detali, z gustem, smakiem i ogromną starannością. – Teraz chyba się nie dziwisz, że festiwal po raz kolejny odbywa się tutaj – rzucił Arek. Wcale nie byłam zdziwiona. Wyszliśmy z samochodu i szliśmy w stronę jeziora, gdzie znajdowała się piaszczysta plaża, beach bar, miejsce na grilla. – Tutaj będziemy odpoczywać, ale zanim… – kontynuował organizator Cabrio Po- land. – Zaczniemy od imprezy rodem z PRL-u, czyli historycznego rajdu. Uczestnicy, którzy nie widzieli kultowego „Misia”, będą mieli twardy orzech do zgry- zienia. Znajomość materiału od mistrza Barei będzie kluczowa do rozwiązywania zagadek. Będzie też kolacja na kartki „Seta i Galareta”, a więc zjemy jaja w majonezie, śledzie, tatar, galantyny. Wieczór pod hasłem „Daj mi tę noc” spędzimy w towarzystwie muzyki z magnetofonu. HISTORYCZNE WOJAŻE Tegoroczny Międzynarodowy Festiwal Cabrio Poland upłynie pod hasłem „integracja”. Piątek to dzień relak- su, w którym uczestnicy będą zwiedzać miasto, ponie- waż chcą zaznaczyć swoją obecność na terenie Żnina. Będzie plażowanie, rowery wodne, SPA – generalnie chodzi o wypoczynek. O godzinie 19.00 rozpocznie się noc karaibska w magazynie cukru. Słuchając Arka, mentalnie byłam już na festiwalu. Siedzieliśmy na plaży, piliśmy świeżo wyciskany sok owocowy – za chwilę, dokładnie w tym miejscu, znajdą się uczest- nicy imprezy. – Kolejny dzień, czyli sobota, będzie jak co roku dniem rajdowym. Tym razem będziemy mieli do przejechania około 160 kilometrów – kontynuował Arek. – Będą odcinki szybkie, specjalne, atrakcje na trasie, gdzie trzeba będzie wykazać się kreatywnością, może nawet trochę talentem. Będą elementy mocno naznaczone historycznie. Wracamy około godziny 18.00 i o 20.00 ruszamy z imprezą na dziedzińcu – muzyka na żywo, trąbki, saksofony, zespół młodych, bardzo utalentowanych muzyków i dj. Niedziela, 1 sierpnia, będzie dla nas bardzo ważnym dniem i tego, co się wydarzy, niestety nie mogę zdradzić. Mogę jedy- nie rzucić hasło: „Za piętnaście dwunasta jest siedem- nasta”. Oczywiście, tradycyjnie już, będziemy otwierać dachy kabrioletów w rytm wyjątkowej muzyki – ale tego też nie zdradzę. LUDZIE, FILOZOFIA, MARZENIA Obchodziliśmy wszystkie obiekty Cukrowni Żnin z należytą starannością. Arek opowiadał, które atrakcje gdzie zostaną zlokalizowane. Miejsce fascynowało mnie na każdym kroku. Trochę kropił deszcz i wiedziałam, że w drodze powrotnej będę musiała zamknąć dach. Wiedziałam też, że już niebawem, bo w pierwszy week- end sierpnia, znów poczuję wiatr we włosach, znów spotkam fantastycznych ludzi, dla których cabrio to nie tylko samochód – to sposób na życie, to filozofia, to pasja, to cel. – Uczestnicy naszych imprez wiedzą, że dla nas liczy się jakość, że nie jesteśmy dla wszystkich – kończył Arek. – Mamy wiele nowych zgłoszeń i, co ciekawe, coraz więcej przyjeżdża ludzi świado- mych, takich, którzy nie oczekują zlotu, ale tego, by zorganizować im czas, chcą poznać ciekawe osoby, zbudować re- lacje. I o to nam chodzi. To kiedy kupujesz cabrio? – Chciałabym – odparłam. – Może kiedyś uda się zrealizo- wać i to marzenie. I przyjadę na Międzynarodowy Festiwal Cabrio Poland swoim cabrio. Podobno marzenia się spełniają… z