SUKCES PO POZNAŃSKU 7-8/2022

| 45 | LIPIEC/SIERPIEŃ 2022 Do końca lipca w Galerii na Dziedzińcu Starego Browaru można oglądać wystawę trzydziestu najlepszych okładek płytowych wyłonionych w ósmej edycji Konkursu 30/30. Organizatoremwydarzenia jest Wydawnictwo Miejskie Posnania, a jego dyrektorka – Katarzyna Kamińska – opowiada nam, jak ocenia się grafiki, które związane są z muzyką. ROZMAWIA: ANNA SKOCZEK ZDJĘCIE: SŁAWOMIR BRANDT To już ósma edycja konkursu na najlepszą okładkę płytową, a oceniane są okładki płyt wydanych w roku poprzedzającym konkurs. Czyli można po - wiedzieć, że jest to cały zestaw okładek z drugiego roku pandemicznego. Katarzyna Kamińska: To niewątpliwie płyty z czasu, kiedy pandemia stała się już w pewnym sensie naszym chlebem powszednim. Nie przełożyło się to jednak na liczbę zgłoszeń. Możemy nawet powiedzieć, że poprzedni rok nie był szczególnie owocny, ale udało nam się wybrać spośród wszystkich zgłoszonych okładek finałową trzydziestkę. Nie bez znaczenia jest też to, że z roku na rok wydaje się coraz mniej płyt. Oczywiście – nieco przekornie – można powiedzieć, że płyta jako przedmiot wychodzi z użycia. Jest zastępowana przez platformy, na których odtwarza się muzykę. Wwielu domach nawet nie ma już odtwarzaczy płyt. To jedna strona medalu. Druga jest taka, że płyty winylowe wracają w wielkim stylu. Coraz więcej osób je kolekcjonuje, a sami artyści decydują się na wydanie swojego materiału na tym nośniku ze względów prestiżowych. To namacalny dowód ich twórczości. W tym roku do konkursu zgłoszono siedemdziesiąt okładek. W najlepszych latach odbieraliśmy nawet 200 zgłoszeń. Nie trudno zauważyć, że to jednak jest pewien regres, ale aż tak bardzo się tym nie przejmujemy. W tym roku ogłoszenie konkursu i czas zbierania zgłoszeń POZIOM WYŻEJ

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz