SUKCES PO POZNAŃSKU 10/2024

Z KULTURĄ | 79 | PAŹDZIERNIK 2024 i Mateusza Kokota, a reżyserem dźwięku jest Tomasz Zajma. – Myślę, że ten spektakl jest na tyle bliski każdemu z nas, że nietrudno było znaleźć jakieś wzorce dookoła siebie – mówi Marcin Franc, występujący w roli Ewana Hansena. – Może nie do końca uciekamy w taki sposób, jak Ewan do świata internetowego, ale myślę, że to jest ogólny problem, że zaczynamy komunikować się ze sobą zdecydowanie częściej na odległość niż na żywo, oko w oko. My, jako aktorzy, też mamy to szczęście, że nasz zawód polega na tym, żeby dosyć intensywnie ze sobą współpracować i pracujemy też na dużych emocjach, więc przynajmniej tutaj, w pracy, jesteśmy chronieni od tego, co się dzieje na zewnątrz, ale przychodzi taki moment, że wracamy do domu po próbie o 22.00 i trudno jest utrzymać relacje z innymi ludźmi, bo nie wystarczy po prostu na to czasu. Wtedy najłatwiejszą formą jest rzeczywiście telefon, internet. – W moim kręgu znajomych, rodziny ten tytuł był znany dużo wcześniej, niż ogłoszona premiera, bo wiadomo, że był to głośny tytuł na Broadway i później na West Endzie – mówi Maciej Badurka, odtwórca roli Ewana Hansena. – Natomiast nie dość, że to jest ogromne wyzwanie, to też niesamowity przekaz tego, że nie jesteśmy sami, ale też pokazanie tego, że technika nie tylko służy, ale ma też dużo minusów, dużo tych wszystkich nacechowanych złych emocji, tego hejtu, tego, co czasem przelewa się czy w komentarzach, czy między użytkownikami. Bardzo wszyscy mnie wspierają, ale też uznają, że nie dość, że to temat aktualny, to też bliski nam, osobom wrażliwym, emocjonalnym, które same przeżywają różne emocje na co dzień, i osobom, które mierzą się z tym później na scenie, bo tutaj używamy środków, które znamy albo z własnego życia, albo z własnych doświadczeń, albo tego, co obserwujemy w życiu codziennym. W tym spektaklu wymiennie trzech aktorów gra rolę Ewana. Na próbach współpraca między nami była intensywna w takim sensie, że nawzajem się wspieraliśmy, ale też rozmawialiśmy na temat tej roli, co będzie lepiej działało, co można poprawić, co można ulepszyć, żeby ten spektakl był jak najlepszy, bo na tym oczywiście najbardziej nam zależy i zależało. z

RkJQdWJsaXNoZXIy NzIxMjcz